برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه اقشار خاص جامعه
کد خبر: 3485645
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
در سال 95 اجرایی می‌شود؛

برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه اقشار خاص جامعه

گروه هنر: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نشست‌های کتابخوان در سال 95، گفت: این نشست‌ها با هدف ایجاد گسترش فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود.

حسین اکبری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) از خراسان رضوي، عنوان کرد: هر دستگاه فرهنگی با توجه به سیاست‌گذاری بالادستی فعالیت می‌کند و با توجه به شعار سال بایستی برنامه‌هایی را پیش رو داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری شعار سال، به عنوان یک دستگاه فرهنگی وظیفه داریم در راستای تبلیغ و زنده نگه داشتن شعار سال 95 در عرصه فرهنگی استان تلاش کنیم لذا فعالیت‌های جاری ما در سال 95 نظارت بر کتابخانه‌های عمومی استان است.
اکبری در پاسخ به این سؤال که وظیفه نهاد کتابخانه‌ها چیست، افزود: نهاد کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی، مسئول ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی، امانت کتاب به آحاد مردم در سراسر کشور است، این فعالیت کلی و اساسی ما به شمار می‌رود.
وی افزود: در خروجی کار ما آحاد مردم اجازه دارند وارد بشوند و از منابعی که در اختیار داریم استفاده کنند، این‌کارهایی است که در حال حاضر در حال انجام شدن است.
اکبری عنوان کرد: خیران در حوزه کاری ما یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شوند لذا ما موفق شدیم خیران را به امور کتاب سوق دهیم، در سال 94 اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد به گونه‌ای که در بهمن‌ماه سال گذشته کتابخانه‌ای با متراژ زیربنای 200 متر در شهرستان نیشابور با نام مهندس علی‌آبادی در نیشابور به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه در بحث خیران کتاب باید بیشتر کار شود، تأکید کرد: نمایشگاه کتاب، کاری ملی است که تعدادی از همکاران ما در نمایشگاه شرکت می‌کنند لذا در سال گذشته فرصتی برای کتابخانه‌های عمومی فراهم شد، کتابداران از آثار و منابعی که در نمایشگاه عرضه شد، به صورت محدود کتاب‌ها را انتخاب کنند تا کتاب‌های خریداری شده به کتابخانه‌های استان ارسال شد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: برنامه‌هایی که برای سال 95 درنظر گرفته شده، نشست‌های کتابخوان است که از سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: نشست‌های کتابخوان یکی از برنامه‌هایی است که در سال 94 با هدف ایجاد گسترش فرهنگ مطالعه شروع شد؛ در این نشست‌ها تعدادی از خبرنگاران، نویسندگان و ... به معرفی کتاب می‌پردازند؛ این جلسات فرهنگی از حالت عمومی به سمت نشست‌های تخصصی نیز پیش می‌رود به طور مثال در همین راستا نشست کتابخوان نابینایان، دانش‌آموزان و .. برگزار خواهد شد.
captcha