مطالبه‌گری رسانه‌ها در حوزه عملکردها؛ راهکار تحقق شعار سال
کد خبر: 3485733
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
سردار جوانی عنوان کرد:

مطالبه‌گری رسانه‌ها در حوزه عملکردها؛ راهکار تحقق شعار سال

گروه سیاسی: مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با تشریح تبعات عدم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گفت: گفتمان عمومی و مطالبه‌گری رسانه‌ها؛ مهم‌ترین راهکار تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است.

سردار یدالله جوانی، مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تأثیر تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در افزایش اقتدار و نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی و بالا رفتن ضریب امنیت ملی کشور در فضای بحرانی منطقه گفت: در پاسخ به این سؤال ابتدا باید تبعات محقق نشدن شعار سال جدید تبیین شود. اگر اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نکند اساسا ما در مسیری حرکت خواهیم کرد که اقتدار و قدرت دفاعی کشور با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد و دشمن احساس می‌کند می‌تواند در حوزه‌های گوناگون اراده و خواست خود را بر ملت ایران تحمیل کند.

هدف دشمن از تشدید جنگ اقتصادی تغییر رفتار ایران است

وی ادامه داد: واقعیت این است که امروز جمهوری اسلامی وارد یک نبرد و جنگ اقتصادی شدید با نظام سلطه شده است و دشمنان نظام و در رأس آنها آمریکایی‌ها تصور می‌کنند از طریق تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی می‌توانند جمهوری اسلامی را در وضعیتی قرار دهند که به مرور زمان از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی دست برداشته و عقب‌نشینی کند و به تغییر رفتار در حوزه‌هایی که آنها برای ما ترسیم می‌کنند تن بدهد.

سردار جوانی اظهار کرد: به عنوان نمونه نظام سلطه در حوزه‌ هسته‌ای تحریم‌هایی را وضع کرد و فشارهایی را به کشور وارد ساخت و در نهایت از طریق گفت‌وگو و مذاکره و دستیابی به یک توافق هسته‌ای، این موضوع به نوعی پایان یافت اما هنوز مشخص نیست طرف مقابل ما خصوصا آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل می‌کنند یا نمی‌کنند.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه غرب و از جمله آمریکا اینگونه تحلیل می‌کنند که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران موثر بوده است، گفت: بر این مبنا آنها امروزه همان تحریم‌ها و فشارها را به نوعی در حوزه برنامه موشکی ایران دنبال می‌کنند و حتی از تشدید تحریم‌ها سخن می‌گویند و درخواستشان این است که جمهوری اسلامی باید در برنامه موشکی خود تجدیدنظر کند.

وی اضافه کرد: به همین صورت دشمنان در حوزه مسائل منطقه‌ای به دنبال کاهش و حتی پایان یافتن نفوذ منطقه‌ای ایران هستند و امید آنها برای ایجاد چنین تغییری در رفتار ایران در موضوعات مختلف از جمله برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای، به همین فشارهای اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی، تنها راهکار حفظ اقتدار منطقه‌ای و افزایش ضریب امنیت ملی

جوانی عنوان کرد: جمهوری اسلامی اگر بخواهد اقتدار منطقه‌ای و نفوذ راهبردی خود در منطقه را حفظ کند و افزایش دهد و امنیت داخلی خود را تأمین کند باید این تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان را خنثی کند و ناکارآمد سازد که تنها راه این مسئله نیز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تأکید کرد: راه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز این است که پس از گذشت سال‌ها از طرح این کلیدواژه در فضای نخبگانی و عمومی و تبیین چیستی آن، بایستی وارد حوزه عملی و اجرایی شد و بر این مبنا مقام معظم رهبری، شعار سال را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری فرمودند و تأکید کردند که شرط رسیدن به اهداف و نتایج اقتصاد مقاومتی، عمل کردن، کار و تلاش و حرکت جدی بر روی زمین است تا بتوان به آثار و دستاوردهای اقتصاد مقاومتی دست یافت.

تبدیل شدن به گفتمان عمومی و مطالبه‌گری رسانه‌ها؛ مهمترین راهکار تحقق شعار سال

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم تحقق شعار امسال مطالبه‌گری رسانه‌ها و افکار عمومی و تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به گفتمان عمومی جامعه است، گفت: در این راستا لازم است با توجه به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مسئولان گزارش عملکرد ارائه دهند و در زمان‌های مختلف روند اقدامات انجام شده در این حوزه منتشر شده و به اطلاع مردم برسد.

جوانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل‌های ده‌گانه رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال راه را برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی مشخص کرده است و نیازی به اینکه راه و چگونگی طی این مسیر تعریف شود، وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: در واقع امروز کشور در موقعیتی قرار دارد که نیاز به تبیین، تفسیر و توضیح چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی ندارد بلکه در نقطه‌ای قرار گرفته که باید به آنچه بیان و مشخص شده عمل شود و در این زمینه باید افراد معتقد به این مسیر به کار گرفته شوند و با مسئولانی که مقید به اقتصاد مقاومتی نیستند و برخلاف این مسیر حرکت می‌کنند برخورد شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۶:۰۲
0
0
به نظر من ما هنوز نتونستیم از قدرت رسانه ای در پیشبرد اهداف ملی و بین المللی خودمون به صورت منسجم کاری بکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۷:۰۵
0
0
قدرت رسانه‌ایمان به آن میزان که بتوانیم در رسیدن اهداف ملی و بین المللی کاری انجام دهیم نداریم
captcha