جشنواره تبلیغ مطهر به دلیل کمبود منابع مالی در سطح ملی برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3486484
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

جشنواره تبلیغ مطهر به دلیل کمبود منابع مالی در سطح ملی برگزار نمی‌شود

گروه انديشه: دبیر جشنواره تبلیغ مطهر در پاسخ به این سؤال که آیا جشنواره تبلیغ مطهر در سطح ملی هم برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: منابع مالی ما را محدود کرده‌اند و حمایت مالی فقط از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوي صورت می‌گیرد و هیچ نهاد دیگری اعلام آمادگی نکرده است.

حجت‌الاسلام سلمان رمضانی، دبیر جشنواره تبلیغ مطهر و کارشناس حوزه کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به سومین دوره برگزاری جشنواره تبلیغ مطهر بیان کرد: این جشنواره ویژه طلاب خراسانی و با هدف ایجاد انگیزه و بروز خلاقیت و نوآوری‌ها در تولید محصولات فرهنگی در چهار بخش مبلغان اهل سخن، مبلغان اهل قلم، مبلغان فضای مجازی و مبلغان هنرمند برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام رمضانی افزود: بخش مبلغان اهل سخن شامل منبر و خطابه، پاسخگویی، مشاوره و کودک و نوجوان، بخش مبلغان اهل قلم شامل نگارش کتاب، مقاله و پایان نامه، بخش مبلغان فضای مجازی شامل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و تولید نرم‌افزار و بخش مبلغان هنرمند شامل فیلم‌نامه‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی، آثار مستند، طراحی، نقاشی و هنرهای تجسمی است.
وي ادامه داد: زمان ارسال آثار به این جشنواره از بهمن‌ماه سال 1394 آغاز شده بود كه تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد؛ تاكنون مقالات خوبی ارسال شده است. زمان برگزاری جشنواره نیز اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شده است.
دبیر جشنواره تبلیغ مطهر با بیان اینکه موضوعات جشنواره آزاد اما با رویکرد دینی است، ادامه داد: این جشنواره ویژه آقايان و بانوان طلبه خراسانی است بنابراین طلاب خراسانی در حوزه هر منطقه‌ای از کشور که تحصیل کنند می‌توانند در این جشنواره و در هر موضوعی شرکت کنند.
حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه در جشنواره تبلیغ مطهر بخش ویژه‌ای به ایده‌ها و ابتکارات اختصاص داده شده است، افزود: در جهت حمایت و ایجاد انگیزه برای فعالان، آثار برتر ارسالی به جشنواره، چاپ و یا در نمایشگاه‌ها در معرض عموم قرار می‌گیرد؛ فیلم‌نامه‌های برتر ارسالی نیز برای تولید ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به تقدیر از خطبای بزرگ خراسان در دو دوره پیشین جشنواره تبلیغ مطهر توضیح داد: تقدیر از مبلغان عرصه دفاع مقدس نيز در قم انجام شده بود اما این برنامه را در قالب جشنواره تبلیغ مطهر گسترش دادیم.
دبیر جشنواره تبلیغ مطهر در پاسخ به این سؤال که آیا جشنواره تبلیغ مطهر در سطح ملی هم برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: منابع مالی ما را محدود کرده‌اند و حمایت مالی فقط از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوي صورت می‌گیرد و هیچ نهاد دیگری اعلام آمادگی نکرده است.
وی همچنین اضافه کرد: اين امر در حالي است كه خیلی از بزرگان حوزه علمیه به جشنواره تبلیغ مطهر نظر دارند و این جشنواره در سطح گسترده‌ و با حضور شرکت‌کنندگان بسیاری برگزار می‌شود.
captcha