لزوم حرکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سمت کارآفرینی
کد خبر: 3487027
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
امام جمعه گناباد تأکید کرد:

لزوم حرکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سمت کارآفرینی

گروه اجتماعی: امام جمعه گناباد بر لزوم حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت شرکت‌‍‌های دانش بنیان و نقش آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی و تولید نیروهای متخصص و کارآفرین حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، 21 فروردین‌ماه در جمع مسئولان و معاونان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان بر لزوم حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی تأکید کرد و گفت: با توجه به تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت شرکت‌‍‌های دانش بنیان و نقش آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی و تولید نیروهای متخصص و کارآفرین حرکت کنند.
مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی، حمایت و همراهی مردم است
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال‌ها، ضمن توجه بر ضرورت ساماندهی وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، راه خروج از مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور را ترسیم می‌کنند، اظهار کرد: مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی بعد از سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و عملکرد دولت و مسئولان، حمایت و همراهی مردم است.
امام جمعه گناباد تصریح کرد: اگرچه بخش عمده اجرایی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر عهده دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه است، اما بخشی نیز مردم بر عهده دارند.
وی با تأکید بر استفاده از محصولات و کالاهای ساخت داخل، ادامه داد: مردم باید با صرفه‌جویی و استفاده درست از منابع، پرهیز از ریخت و پاش و اسراف در مصرف آب، برق، گاز،‌ بنزین، تلفن، مواد غذایی و پوشاک به اقتصاد کشور کمک کنند، چراکه میزان مصرف ما به ویژه در بخش انرژی در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاتر است.
لزوم همراهی و هم‌فکری مدیران و استادان دانشگاه‌ها
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب همکاری و وحدت همه مسؤلان و مردم برای غلبه بر مشکلات و چالش‌های موجود را خواستار شد و افزود: مدیران و استادان دانشگاه‌ها جزء افراد نخبه و صاحب نظر جامعه هستند که باید برای رفع مشکلات و پیشرفت و توسعه، هم‌فکری و همراهی کنند.
وی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست تا در زمینه نقش دستگاه‌ها، نهادها و بخش‌های مختلف جامعه در تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب، پیشنهاد و راهکار ارائه کنند.
امام جمعه گناباد در پایان از مراکز آموزش عالی به عنوان یکی از افتخارات شهرستان گناباد یاد کرد و ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های مدیران و کارکنان آن‌ها در سال گذشته، ابراز کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از ظرفیت‌های مهم توسعه این شهرستان هستند.
captcha