ارائه دکترین سیاسی به دنیا؛ رسالت انقلاب اسلامی
کد خبر: 3488746
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد:

ارائه دکترین سیاسی به دنیا؛ رسالت انقلاب اسلامی

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد با اشاره به ارائه الگوی جدید مدیریتی توسط جمهوری اسلامی به دنیا، گفت: رسالت انقلاب اسلامی این بود که در برابر دموکراسی ۲۵۰ ساله فرسوده لیبرالیسم، یک الگوی مدیریتی و یک دکترین سیاسی به دنیا نشان دهد، الگویی که مدیریت آن با خدا باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 27 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به ارائه الگوی جدید مدیریتی توسط جمهوری اسلامی به دنیا، بیان کرد: رسالت انقلاب اسلامی این بود که در برابر دموکراسی ۲۵۰ ساله فرسوده لیبرالیسم، یک الگوی مدیریتی و یک دکترین سیاسی به دنیا نشان دهد، الگویی که مدیریت آن با خدا باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، عنوان کرد: همه موجودات در اصل دوام وجود و هستی به خدا مرتبط هستند اما انسان، تنها موجودی که غیر از فرشتگان راه به عبادت پروردگار دارد و مسیر برای عشق و دلدادگی او به ذات مقدس حق باز شده است و این یک امتیازی از ناحیه ذات مقدس پروردگار است که انسان می‌تواند خداوند را عبادت کند و راه برای بندگی‌اش باز شده است. خداوند در یکی از آیات شریفه سوره انسان، پاداش در برابر اطاعت خدا را پاداش در برابر صبر معرفی می‌کند یعنی آنچه پاداش دارد، صبر در عبادت است و علت هم این است که عبادت قابل پاداش نیست.
بهشت؛ پاداش صبر در عبادت و اطاعت
آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر این موضوع که بهشت، پاداش صبر در عبادت و اطاعت است، بیان کرد: بهشت پاداش عبادت نیست بلکه پاداش صبر در عبادت و اطاعت است. پاداش عبادت حق، عشق و دلدادگی است و تجلی ذات مقدس پروردگار که موجب می‌شود، دل به خداوند متصل می‌شود و با یک «الهی العفو»، دل به ساحت پروردگار پرواز کند. بهشت پاداش صبر در عبادت است، انسانی که می‌خواهد مطیع خداوند شود و از امیال خود صرف ‌نظر کند و خیلی از گرایش‌های نفسانی حیوانی را زیر پای بگذارد این انسان مستحق پاداش است زیرا باید خیلی از تمایلات نفسانی را چشم‌پوشی کند.
اصل زندگی انسان مربوط به کمال روحی و معنوی است
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اصل زندگی انسان، مربوط به کمال روحی و معنوی است، گفت: کمال زندگی جسمانی انسان اقتضا می‌کند دارای منافع اقتصادی باشد و این در حقیقت، تنها یک بخش بهشت بوده و البته نقطه کمال زندگانی جسمانی انسان است اما اصل زندگی ما مربوط به کمال روحی و معنوی ما می‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری از سال 69 تاکنون این بوده که راهبردی که باید مسئولان نظام و مردم، تمام جریان زندگی سیاسی و اجتماعی خود را با آن راهبرد تنظیم کنند در ابتدای هر سال به عنوان شعار سال اعلام می‌کنند. در میان تمامی راهبردها، شاید بیش از 10 مورد در شعارهای سال، ایشان مسائل اقتصادی را مطرح کرده‌اند.
تهاجم اقتصادی، اسلحه دشمن است
امام جمعه مشهد با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی، بیان کرد: برخی معتقدند اگر بنا است مشکل اقتصاد را مذاکره و تنش زدایی و اصلاح سیاست خارجی حل کند چرا سراغ اقتصاد مقاومتی برویم؟ اما توجه ندارند که تهاجم اقتصادی اسلحه دشمن است و انسان نمی‌تواند با دشمن در انتخاب اسلحه مذاکره کند.
 دشمنی آمریکا علاج ندارد
آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر لزوم حل مشکل معیشت، عنوان کرد: این معقول است که مثلاً بگوئیم با دشمن مذاکره می‌کنیم که از موشک استفاده نکند؟ اینکه عقلانی نیست. این حرف نامعقول است، اگر دشمن تشخیص داده که بعد از سال‌ها جنگ و اجرای فتنه و توطئه شیطانی مختلف ناکام مانده و به این نتیجه رسیده که باید سفره و معیشت مردم را هدف قرار دهد معنا ندارد بگوئیم مذاکره می‌کنیم که تو از این سلاح دست بردار. روزی آمریکا می‌خواست بر این مملکت مسلط شود اما امروز می‌خواهد ما نباشیم که او زنده بماند یعنی با وجود ما حیات برای آمریکا ممکن نیست.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در زمینه ابعاد اقتصاد مقاومتی عنوان فرمودند که اقتصاد مقاومتی کاربردش در عرصه سیاست و فرهنگ هم بارز است، در عرصه سیاست اگر می‌خواهیم مجری نظریات استکبار نشویم و به ساز آنها حرکت نکنیم و در عرصه سیاست برابر جهانخواری و استکبار استقلال داشته باشیم باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به رسالت انقلاب اسلامی، بیان کرد: نباید به غیر از خودمان وابسته باشیم آن زمان است که در برابر تمام مطامع استکباری مقاومت کنیم؛ این انقلاب نیامد شرایطی را فراهم کند که فقط معیشت لازم را فراهم کند، رسالت این انقلاب این بود که یک الگوی مدیریتی به دنیا نشان دهد، الگویی که مدیریت آن با خدا باشد. انقلاب برای این بوده است، این اصل انقلاب ما بوده است و ما برای این انقلاب کردیم.
اقتصاد مقاومتی برای ما خودباوری می‌آورد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی برای ما خودباوری می‌آورد و اگر خودباور شدیم در سیاست استقلال داریم و مقابل آمریکا می‌ایستیم، استقلال مقاومتی نسل جوان ما را حفظ می‌کند و وی را به جوانی آفریننده و سازنده تبدیل می‌کند و با این جوان است که فرهنگ اسلامی در کشور ما پیاده سازی می‌شود.
وی یادآور شد: چشم ما در این زمینه نباید فقط به دولت و مجلس باشد، اقتصاد مقاومتی را شما بخواهید و ابتدا از خودتان شروع کنید و ابتدا خودتان وابسته به خودتان و تولید خود باشید. این قصه باید از این مردم شروع شود و دولتمردان نیز برحسب فرمایش رهبری باید فرامین اقتصادی را بنیان کنند.
captcha