تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و سازمان فعالیت‌های قرآنی امضا شد
کد خبر: 3488790
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و سازمان فعالیت‌های قرآنی امضا شد

گروه جامعه: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و دفتر امور فرهنگی بهزیستی مقرر شد، طرح دانشجو ـ معلم قرآن برای دانشجویان تحت حمایت بهزیستی اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) حمید صابر فرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با حجت‌الاسلام سید مهدی سید محمدی، مشاور ریاست و سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور دیدار کرد.

در این دیدار که با هدف امضای تفاهم نامه همکاری و بحث و گفت‌وگو در خصوص حوزه‌های همکاری مشترک برگزار شد، حجت‌الاسلام سید محمدی ضمن ابراز امیدواری از اینکه فصل جدید همکاری میان این دو نهاد آغاز شود، به برگزاری اولین دوره مسابقه حفظ قرآن نابینایان کشورهای اسلامی توسط سازمان بهزیستی در ایران اشاره کرد و گفت: همراه با مسابقات بین‌المللی قرآن سازمان اوقاف اولین دوره مسابقات حافظان نابینای کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

وی از حضور 25 حافظ نابینای کشورهای اسلامی(از 25 کشور) در این مسابقات خبر داد و گفت: تلاش می‌شود برنامه‌های جنبی مختلفی در این مسابقات برگزار و نابینایان کشور نیز در آن حضور داشته باشند.

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی از وجود 40 هزار دانشجو تحت حمایت دفتر امور فرهنگی بهزیستی خبر داد و گفت: مسائل فرهنگی و مسئله مهم اشتغال این دانشجویان جزو دغدغه‌های مهم ما است و به دنبال توانمندسازی این دانشجویان و ارتقای برنامه‌های فرهنگی برای آنها هستیم.

وی ضمن اعلام تشکیل کمیته توانمندسازی دانشجویان تحت حمایت بهزیستی از رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور دعوت کرد در اولین نشست این کمیته شرکت کند و نیز خواستار اجرای برنامه‌های ارتقایی برای این دانشجویان توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور شد.

در ادامه این دیدار، صابرفرزام رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ضمن پیشنهاد تهیه نشریه «رایحه» توسط این سازمان ویژه مسابقات قرآنی نابینایان کشورهای اسلامی، گفت: این نشریه را به صورت اختصاصی برای معرفی 25 شرکت کننده این مسابقات می‌توانیم تهیه و به صورت سه زبانه منتشر کنیم.

وی همچنین از آمادگی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برای آموزش مربیگری قرآن به افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: می‌توانیم برای اعضای بهزیستی به ویژه دانشجویان تحت حمایت شما دو دوره آموزش حضوری چهار روزه و یک دوره آموزش از راه دور برگزار کنیم. علاقه مندان پس از شرکت در کلاس‌ها در صورت قبولی در امتحان مدرک مربی قرآن دریافت کرده می‌توانند روخوانی قرآن را در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و ... آموزش دهند.

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اعلام آمادگی کرد که دانشجو معلمان قرآن بهزیستی را جذب کرده و علاوه بر مدرک معتبر نامه رسمی به مسئولان دانشگاه‌ها ارائه مبنی بر توانایی این افراد برای تدریس قرآن در دانشگاه‌ها ارائه شود.

صابرفرزام همچنین به بومی سازی «استارتاپ ویکندها»(رویدادهای آموزشی ـ تجربی که طی سه روزه افراد از ایده پردازی تا تولید محصول را انجام می‌دهند) به صورت جلسات طلوع برکت اشاره و اظهار کرد: می‌توانیم جلسات طلوع برکت را در بحث کار آفرینی برای دانشجویان و افراد علاقه مند به حوزه‌های کسب و کار بهزیستی برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: آمادگی و امکانات برگزاری دوره های آموزشی قرآن را برای مربیان مهدهای کودک داریم.

در پایان این دیدار، تفاهم ناهه همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و سازمان بهزیستی کشور در هشت بند و یک تبصره به امضای حمید صابر فرزام رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی و حجت‌الاسلام سید محمدی سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی رسید.

مفاد این تفاهم نامه به شرح زیر است:

1- برگزاری طرح آموزشی دانشجو معلم ویژه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی

2- برگزاری دوره‌های کارآفرینی توسط مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی ویژه افراد تحت پوشش و کارمندان سازمان بهزیستی

3- برگزاری دوره‌های آموزشی و شبکه سازی خبرنگاری افتخاری قرآن ویژه افراد تحت پوشش و کارمندان سازمان بهزیستی

4- همکاری در حوزه تبلیغاتی و نشر اخبار و فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی توسط خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا

5- تعامل و همکاری سرویس هنر خبرگزاری ایکنا و خانه فرهنگ و هنر سازمان بهزیستی

6- انجام فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز سازمان بهزیستی با همکاری مرکز پژوهشی مطالعات میان رشته‌ای سازمان فعالیت‌های قرآنی

7- تعامل و همکاری در بازاریابی و فروش محصولات مذهبی تولیدی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی با مرکز رشد سازمان فعالیت‌های قرآنی

8- برگزاری دوره‌های دستورالعمل آموزش مربیان، مدیران و موسسان مهدهای کودک سراسر کشور با رویکرد قرآنی با هماهنگی درون سازمانی

تبصره:

همچنین مقرر شد با تشکیل ستاد و کمیته مشترک به منظور فراهم نمودن زمینه های عملیاتی شدن و پیگیری مفاد تفاهم نامه و تدوین طرح‌های تفصیلی برای هریک از زمینه‌های همکاری اقدام شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۹:۲۵
0
0
باسلام .کلاسها چندم شروع میشه.و امیدی واسه کارمندشدن هست؟؟
captcha