درآمدهای صدقات در خراسان رضوی به 175 میلیارد ريال رسید
کد خبر: 3489764
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
طی سال گذشته؛

درآمدهای صدقات در خراسان رضوی به 175 میلیارد ريال رسید

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) خراسان رضوی از کمک، 175 میلیارد ریالی نیکوکاران و خیران از طریق صدقات به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به نقل از کمیته امداد خراسان رضوی، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از کمک 175 میلیارد ریالی نیکوکاران و خیران از طریق صدقات به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد استان طی سال گذشته خبر داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: کمک‌ها و مبرات جذب شده در بخش صدقات در امور مختلف نیازمندان و مددجویان هزینه می‌شود تا حداقل بخشی از مشکلات آن‌ها مرتفع شود.
وی تصریح کرد: از 100 درصد صدقات جذب شده در سال گذشته 27 درصد آن برای کمک به ساخت و تأمین و تعمیر مسکن مددجویان، 17 درصد برای پرداخت کمک‌های موردی، 13 درصد کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان و 13 درصد به پرداخت وام‌های ضروری نیازمندان تخصیص پیدا کرده است.
مسعودیان‌راد ادامه داد: امور بیمه و بهداشت و درمان مددجویان 10 درصد، فرهنگی و تحصیلی 10 درصد و اشتغال و خودکفایی 10 درصد از صدقات جذب شده در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد از خانوارهای خراسان رضوی از کمیته امداد خدمت متناسب دریافت می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته بیش از 767 هزار بانو به عنوان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند که 750 هزار و 547 نفر آنان به علت فوت سرپرست و 16 هزار و 595 نفر آن‌ها به علت طلاق سرپرست شدند.
captcha