سومین دوره جشنواره منطقه‌ای مسابقات قرآن کمیته امداد به کار خود پایان داد
کد خبر: 3492455
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
به میزبانی مشهد؛

سومین دوره جشنواره منطقه‌ای مسابقات قرآن کمیته امداد به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه مرحله نهایی سومین دوره جشنواره منطقه‌ای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یادواره محمد رسول الله(ص) ویژه مادران و دختران مددجو ظهر امروز با معرفی نفرات برگزیده در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه مرحله نهایی سومین دوره جشنواره منطقه‌ای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یادواره محمد رسول الله(ص) ویژه مادران و دختران مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز هفتم، اردیبهشت‌ماه با معرفی نفرات برگزیده در رشته‎های مختلف در مشهد به کار خود پایان داد.
بر اساس این گزارش این مراسم اختتامیه با سخنرانی حبیب‌الله آسوده، قائم‌‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و ارائه جمع‌بندی برنامه‌های جشنواره توسط سید‌حبیب امینی، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) واقع در قاسم آباد، ابتدای پلیس‌راه برگزار ‌شد.
در ابتدای مراسم اختتامیه آیاتی از کلام وحی تلاوت شد و در ادامه حاضران صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت کردند؛ پخش کلیپ تصویری خاطرات جشنواره، اجرای برنامه نمایشی و تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز از برنامه‌هاي اين مراسم به شمار مي‌رفت.
بنابر اين گزارش، این مسابقات به صورت منطقه‌ای و با حضور مادران و دختران مددجوی این نهاد از سراسر کشور و در قالب چهار دوره که در هر دوره هشت استان به میزبانی مشهد مقدس حضور دارند، با هدف ایجاد فضای قرآنی و ایجاد سبک زندگی بر مبنای قرآن و نهج‌البلاغه در سطح خانواده‌های مددجو اجرايي مي‌‎شود.
دوره اول این مسابقات که با حضور ۳۰۰ نفر از هشت استان اصفهان، سمنان، مرکزی، خراسان شمالی، یزد، تهران، قم و خراسان رضوی، از چهارم اردیبهشت‌ماه در بوستان موضوعی زیارت مشهد آغاز شده بود، ظهر امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد.
متسابقان هر دوره در مرحله نهایی سومین دوره جشنواره منطقه‌ای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در رشته‌های ترتیل و حفظ پنج جزء، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
در واقع بعد از پایان رقابت متسابقان گروه اول و اهدای جوایز منتخبان، طی هفته‌های آینده نیز شرکت‌کنندگان دیگر گروه‌ها در این رقابت‌‌ها حضور می‌یابند و  هر هفته هشت استان و در مجموع این چهار دوره ۱۲۰۰ نفر متسابق شرکت می‌کنند.
زیارت حرم مطهر رضوی، برنامه انس با قرآن در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع)، برگزاری مسابقه فرهنگی مکتوب از نشریه قرآنی نسیم بهشت، بازدید از تفرجگاه چالیدره و زیارت امامزادگان یاسر(ع) و ناصر(ع) در طرقبه از برنامه‌های جانبی این جشنواره به شمار می‌رود.
همچنین دوره‌های بعدی این مسابقات که تنها به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و مرحله کشوری ندارد، در روزهای ۱۱، ۱۸ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور منتخبان قرآنی دیگر استان‌های کشور و به میزبانی مشهد ادامه می‌یابد.
یادآور می‌شود، تجلیل از برگزیدگان هر رشته و اهداي جوایز، پایان بخش اختتامیه مرحله نهایی سومین دوره جشنواره منطقه‌ای قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یادواره محمد رسول الله(ص) در دوره اول بود. 
captcha