7 هزار میلیارد تومان، بدهی بیمه به وزارت بهداشت
کد خبر: 3495297
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

7 هزار میلیارد تومان، بدهی بیمه به وزارت بهداشت

گروه اجتماعی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمه، هفت هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است، گفت: تلاش و برنامه‌ریزی ما در راستا نقد کردن مطالبات از بدهکاران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شب گذشته، ۱۶ اردیبشهت‌ماه درحاشیه اختتامیه جشنواره شهید مطهری در جمع خبرنگاران، اگر بخواهیم كیفیت خدمات رسانی در بخش سلامت را افزایش دهیم باید نهادهای بیمه‌گر قوی داشته باشیم. 
وی ادامه داد: همچنین اقداماتی همچون برخورد با متخلف، قدردانی از نیروی انسانی كارآمد و زحمتكش در حوزه بهداشت و درمان، استقرار نظام ارجاع و راهنمای بالینی به شكل واقعی و... زیر سایه نظام بیمه‌ای قدرتمند محقق می‌شود. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمه، هفت هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است، گفت: تلاش و برنامه‌ریزی ما در راستا نقد کردن مطالبات از بدهکاران است. 
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: علت اصلی ناتوانی بیمه‌ها در پرداخت این بدهی‌ها، پیش بینی نشدن منابع مالی پایدار برای نهادهای بیمه‌گر در كشور است و اینجاست كه بیماری اقتصاد داخلی كه وابسته به درآمدهای نفتی است، خود را نشان می‌دهد.
وی گفت: متاسفانه درآمد دولت از فروش نفت به كمتر از یك سوم رسیده، اما قادر به توقف خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت را ندارد، به همین دلیل ناگزیر به تداوم اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خویش است.
captcha