فعالیت‌های قرآنی؛ بهترین فوق‎برنامه دانشجویان شاهد و ایثارگر
کد خبر: 3497220
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

فعالیت‌های قرآنی؛ بهترین فوق‎برنامه دانشجویان شاهد و ایثارگر

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز کرد: انجام فعالیت‌های قرآنی یکی از بهترین روش‌ها جهت تکمیل برنامه‌های فوق برنامه دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاهیان کشور که امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار شد، گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای تکمیل برنامه‌های فوق برنامه دانشجویان شاهد و ایثارگر فعالیت‌های قرآنی است که به همت دانشگاه فردوسی و بنیاد شهید و ایثارگر شروع شده است.
صدیقی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات 370 متسابق شاهد و ایثارگر از سراسر کشور ثبت‌نام کردند که در نهایت 112 نفر برای رقابت‌های ملی و کشوری انتخاب شدند و به مدت دو روز در رشته‌های حفظ یک، پنج و ۲۰ جزء و حفظ كل و ترتيل ويژه بانوان و آقايان و رشته قرائت تنها برای‌ آقایان طی روزهاي ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه به رقابت می‌پردازند که این رقابت‌ها مقدمه‌ای برای برنامه‌های بعدی و در جهت توسعه این مسابقات است.
رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری کلی برای عزیزان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها انجام گرفته است، افزود: خدمت بی‌منت و البته حمایت هدفمند از این قشر در دانشگاه‌ها صورت گرفته است و باور داریم که توانمندی آنها باید به فعلیت برسد و اگر عزیزان شاهد و ایثارگر در بُعد معنوی و ایثار خدمات کاملی داشتند در عرصه پیشرفت علمی نیز نقش جدی دارند.
صدیقی تصریح کرد: تعداد عزیزان شاهد و ایثارگر به 63 هزار دانشجو رسیده است که به دوره‌های تحصیلات تکمیلی سوق داده می‌شوند و امیدواریم بیشتر از آنها در بخش مدیریت آینده کشور استفاده کنیم و به همین منظور برنامه‌هایمان برای هدایت و حمایت از این عزیزان تغییرات جدی کرده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این دوره‌ها در کنار فعالیت‌های خود عزیزان شهداء و ایثارگر، هماهنگی‌های خوبی نیز با بنیاد شهید صورت گرفته است که مسیرمان هم‌افزا بوده و از توانمندی‌ها و استعدادها وزارت علوم درکنار بنیاد شهید استفاده می‌کنیم تا به خدماتمان ارتقا دهیم.
وی در ادامه افزود: در عرصه پژوهش نیز در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا دستاوردهای عزیزان شاهد و ایثارگر را در نمایشگاهی به عرصه ظهور برسانیم تا به جامعه نشان دهیم که عزیزان شاهد وایثارگر در عرصه‌های پژوهش نیز پیشرفت های خوبی دارند.
صدیقی گفت: شناسایی استعدادها و نشان دادن آن به جامعه به منظور جدا کردن دانشجویان ایثارگر از سایر دانشجویان نیست بلکه به عنوان همکاری و همیاری و پرورش بیشتر است تا در جمع دانشجویان کشور به رقابت بپردازند و بخش مدیریتی آینده کشور را در دست بگیرند و ارزش‌های خودشان را در جامعه به ظهور برسانند.
یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاهیان کشور از امروز صبح، 22 اردیبهشت‌ماه در مشهد آغاز شد و بعد از دو روز رقابت، شامگاه 23 اردیبهشت‌ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.
captcha