ارائه تسهیلات در قالب عقود اسلامی توسط بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3499047
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل/ مهدی محمدی عنوان کرد:

ارائه تسهیلات در قالب عقود اسلامی توسط بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد: محمدی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی، تاکنون از طریق واگذاری تسهیلات براساس عقود اسلامی به گروه‌های جهادی برای ایجاد شغل و ایجاد امنیت غذایی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اقدامات گسترده‌ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

مهدی محمدی، مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تشکیل مجامع جهادی در سازمان بسیج سازندگی و تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پس از اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند که سازمان بسیج سازندگی در ادامه حرکت‌های جهاد سازندگی پس از ادغام در وزارت جهاد کشاورزی در سال 79 تشکیل شود، هرکدام از اقشار وظیفه‌ای را برعهده گرفتند که در حوزه حرکت‌های جهادی، خدماتی را ارائه کنند.

تأیید مجامع اقشار بسیج توسط رهبر انقلاب

وی ادامه داد: دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، بسیج مساجد و محلات و حتی گروه‌های خودجوش مردمی، باید در این راستا وظایف خود را انجام دهند؛ بنابراین برای حرکت این گروه‌ها در این راستا باید پشتوانه‌ای فکری در این زمینه وجود می‌داشت و به همین دلیل حدود سه سال پیش، خود مقام معظم رهبری که در یک جمع مشورتی حضور داشتند، طرح مجامع اقشار خدمت ایشان مطرح شد و نسبت به آن نظر مثبت داشتند. ایشان با این عبارت که اگر این جمع مشورتی راه بیفتد خالی از لطف نخواهد بود تأیید خود را بیان کردند.

محمدی اظهار کرد: با این اوصاف، هرکدام از اقشار بسیجی در حوزه کاری خود مأمور شدند تا مجامع خود را تشکیل دهند. در این راستا سازمان بسیج سازندگی هم طرح نظام‌نامه مجامع جهادی را آماده کرد. مجامع جهادی در سه سطح مجمع گروه‌های جهادی شهرستانی، استان و در نهایت مجمع عالی جهادگران کشور برگزار می‌شود و هدف اصلی این مجامع این است که در این مجامع، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و خط مشی‌های کلی حرکت‌های جهادی رادر کشور برنامه‌ریزی کنیم.

اقدامات بسیج سازندی در راستای اقتصاد مقاومتی

مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی طبق دستور مقام معظم رهبری، متولی اردوهای جهادی در کشور شده است. در این بین نه تنها اقشار بسیج، بلکه برخی گروه‌هایی که در این زمینه احساس وظیفه کردند وارد عمل شدند؛ بنابراین باید به این حرکت‌ها سروسامانی داده شود و به همین دلیل، این مجامع شکل گرفت تا تمامی حرکت‌های جهادی را به صورت متوازن و هماهنگ با توجه به شرایط بومی و اقلیمی هر استان برای آن استان سازماندهی کند.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، سازمان بسیج سازندگی از سال 92 و 93 به تلاش در راستای تحقق این امر از طریق واگذاری تسهیلات، امنیت غذایی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند، وام‌های قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات بر اساس عقود اسلامی به گروه‌های جهادی برای ایجاد شغل و... اقدام کرد.

محمدی در پایان گفت: ‌یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی و اردوهای جهادی، پیاده‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط گروه‌های جهادی است و در نوروز 95 تعداد زیادی از گروه‌های جهادی این سازمان به صورت تخصصی در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند.
captcha