امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی
کد خبر: 3512858
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی

گروه اجتماعی: نشست امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، صبح امروز، 14 تیرماه، در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، صبح امروز، 14 تیرماه، در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.
بنابر این گزارش، در این نشست، جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و اعضای ستاد عتبات عالیات آموزش و پرورش حضور داشته و به بیان اهداف و ضرورت‌های این تفاهم‌نامه تأکید کردند.
براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: در سال گذشته قریب به 170 میلیون کمک نقدی از سوی دانش‌آموزان و 80 میلیون کمک توسط فرهنگیان برای بازسازی حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) جمع‌آوری شده و در اختیار عتبات عالیات قرار گرفت.
منصوریان در ادامه این نشست ابراز کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان با سبک و سیره ائمه‌(ع) آشنا شوند، در واقع گنبد و گلدسته حرم مطهر ائمه(ع) به عنوان شعائر دینی ما هستند که باید در جهت تکریم این شعائر تلاش و به عنوان نماد دینی از آن‌ها در جامعه استفاده کنیم.
همچنین جعفر دهنوی، رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تشکر از حمایت‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی از مجموعه این ستاد، به ضرورت جایگاه بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه عتبات عالیات نسبت به وسعت خدمات‌رسانی آن رشد چشم‌گیری داشته است.
دهنوی با بیان اینکه نگاه ما یک نگاه فرهنگی است از همین رو آموزش و پرورش را مهد فرهنگ می‌دانیم، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان در عرصه دینی به خصوص بازسازی حرمین ائمه(ع) توجه خاص و ویژه‌‌ای داشته باشند.
علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در همین خصوص در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات  عالیات اظهار کرد: هر دو سال یک بار این تفاهم‌نامه بین این دو سازمان به امضا می‌رسد.  
مهدوی‌خواه گفت: انتظارات طرفین در این تفاهم‌نامه بیان شده که زمینه‌سازی و اطلاع‌رسانی از سوی آموزش و پرورش بین دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین از جمله خواسته‌های عتبات عالیات است.
وی بیان کرد: در طرف مقابل نیز در آموزش و پرورش ستاد عتبات عالیات در شهرستان‌ها با حضور مسئولان این نهاد تشکیل می‌شود.
captcha