افتتاح جشنواره کشوری قرآن در سما/ قرآنی شدن با انزوا، برابر نیست
کد خبر: 3514461
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

افتتاح جشنواره کشوری قرآن در سما/ قرآنی شدن با انزوا، برابر نیست

گروه اجتماعی: معاون دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره کشوری قرآن در سما «طرح قدس» در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرآنی شدن با انزوا، برابر نیست بلکه کسی که قرآنی می‎شود وارد فاز عملیاتی زندگی مفید در عرصه فردی و اجتماعی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، سید احمد زرهانی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز 22 تیر در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره کشوری قرآن در سما «طرح قدس» در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرآن به ما منت نهاده است و به گردن ما حق دارد و ما همیشه در مقابل قران کریم، عذر به تقصیر داریم؛ اینکه این همه مشکل در کشور وجود دارد به دلیل دوری از فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: قرآن کریم بیان می‎کند که اگر جامعه‎ای خود، نتواند سرنوشت درست را انتخاب کند در سراشیبی سقوط قرار می‏گیرد؛ خداوند سرنوشت انسان را بر اساس تغییرات درونی او تدبیر می‏کند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سازمان سما باید خشت اول تعلیم و تربیت را با قرآن بگذاریم و هرگاه بتوانیم در پرتو قرآن و عترت تعلیم و تربیت درستی را در جامعه مهندسی کنیم، معضلات اجتماعی و فرهنگی ما حل می‎شود.

رییس سازمان سما، تصریح کرد: مسابقات دری به سوی فهم عمیق از قرآن است؛ روخوانی و تجوید لازم و واجب است ولی همه آنها مقدمه فهم و عمل به قرآن است.

وی گفت: عملی کردن قرآن در زندگی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مهمترین وظیفه ما است؛ در زمان طاغوت، عوامل مختلفی بود که ممکن بود عامل اصلی لغزش‎ها باشد ولی کسانی که با قرآن همراه بودند خود را حفظ کردند؛ قرآن علاوه بر شفا، حافظ انسان است.

این فعال قرآنی کشور اظهارکرد: کسانی که دست از دامان قرآن کشیدند خسرالدنیا والاخره شدند و هم خود سقوط کردند و هم جامعه را به زحمت انداختند.

وی گفت: در سازمان سما بر آن هستیم که قرآن را وارد خانه‏‌ها و مدارس و آموزشکده‎ها کنیم؛ قرار نیست کسی با زور به سمت قرآن کشیده شود؛ پیامبر و ائمه اطهار(ع) در متن جامعه بودند و آموزش قرآن را نیز به همین سبک به مسلمانان ارائه دادند.

رییس سازمان سما اظهارکرد: قرآنی شدن با انزوا، برابر نیست بلکه کسی که قرآنی می‎شود وارد فاز عملیاتی زندگی مفید در عرصه فردی و اجتماعی می‎شود. فعالیت‎های قرآنی باید در کشور ساماندهی شود و قرائت و فهم قرآن در جامعه نهادینه شود؛ باید کاری کنیم که کودکان ما از ابتدا، راه فهم قرآن را فرابگیرند.

captcha