تبيين برنامه‌های ترویج فرهنگ انس با نهج‌البلاغه در مشهد
کد خبر: 3514969
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

تبيين برنامه‌های ترویج فرهنگ انس با نهج‌البلاغه در مشهد

گروه اجتماعی: برنامه‌های ترویج فرهنگ انس با نهج‌البلاغه در ديدار اعضای هیأت مدیره کانون گل‌های فجر خراسان و جمعی از قضات دادگستری خراسان رضوی با مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تبيين و ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اعضای هیأت مدیره کانون گل‌های فجر خراسان و جمعی از قضات دادگستری خراسان رضوی عصر چهارشنبه، 23 تیرماه با مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در اداره مرکزی آستان قدس رضوی دیدار کردند.
بنابر این گزارش، در ابتدای این جلسه که با هدف ارائه گزارش فعالیت‌های کانون گل‌های فجر خراسان برگزار شده بود، محمدرضا اشکذری، مدیر کانون گل‌های فجر خراسان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و خطاب به قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ابراز کرد: حدود 20 سال است که امانتدار این حرکت یعنی ترویج فرهنگ انس با نهج‌البلاغه بوده‌ایم و در این مدت موفق به ایجاد 350 پایگاه محفل انس با نهج‌البلاغه در کشور شده‌ایم.
در حال
وی ادامه داد: همچنین توانسته‌ایم طرح ورزش در سایه قرآن و عترت را با کمک سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و ورزش و جوانان خراسان رضوی اجرایی و به جامعه ورزش تقدیم کنیم که مورد استقبال واقع شده و همچنان اجرای آن ادامه دارد.
اشکذری افزود: سال گذشته طرح 110 مسجد را با همت حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حیسنی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با هدف آموزش و ترویج نهج‌البلاغه در مساجد خراسان رضوی فعال کردیم که با استقبال خوبی روبه رو شد.
مدیر کانون گل‌های فجر خراسان ادامه داد: استقبال به گونه‌ای بود که حتی استان سمنان و خراسان جنوبی نیز برای اجرای این طرح در استان خود ابراز تمایل کردند که در نوبت بعدی قرار است این اقدام در این استان‌ها نیز صورت گيرد.
وی تصریح کرد: همچنین طرح قرائت روخوانی نهج‌البلاغه ویژه بانوان نیز با سخنرانی و تدریس حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع، کارشناس و مدرس نهج‌البلاغه آغاز شده و تاکنون در چهار پایگاه ویژه بانوان استان در حال برگزاری است.
در حال
مدیر کانون گل‌های فجر خراسان عنوان کرد: علاوه بر این پژوهشکده نهج‌البلاغه نیز در بلوار وحدت، اوایل ساری فعال شده است که در کنار آن کتابخانه ویژه امیرالمومنین(ع) نیز احداث خواهد شد.
در ادامه حجت‌الاسلام رسولی، کارشناس نهج‌البلاغه و از اعضای کانون در مورد فعالیت‌های صورت گرفته به همت این کانون به ايراد سخن پرداخت و خواستار همکاری بیشتر قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با این مجموعه شد.
سپس مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشکر از محمدرضا اشکذری، مدیرعامل کانون گل‌های فجر خراسان، ابراز کرد: ایشان یکی از خدمتگذاران نهج‌البلاغه بوده که از جان و دل برای مولا امیرمومنان(ع) كار کرده است.
در حال
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از این خدمتگذار نهج‌البلاغه به عنوان یکی از سرمایه‌های انقلابی دوران جنگ تحمیلی یاد کرد و ادامه داد: باید از تجربیات ارزشمند این خادم نهج‌البلاغه استفاده شود.
بختیاری با اشاره به معجزات امام رضا(ع) و عنایت حضرت نسبت به زائران و دلدادگانشان ابراز کرد: سالیانه حدود 50 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند تا از برکات این حریم قدسی و توجهات حضرتش بهره‌ ببرند.
وی در پایان توفیق و پیشرفت در امر تبلیغ و ترویج نهج‌البلاغه را از خداوند متعال خواستار شد و برای خادمان و خدمتگذاران آرزوی توفیقات بیشتر را با عنایت امیرالمومنین(ع) طلب کرد.
captcha