عملیات جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات آغاز شد
کد خبر: 3515802
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

عملیات جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات آغاز شد

گروه اجتماعی: عملیات ‏جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان خاتم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، عملیات انتقال مقبره سید عباس هرات به مکان جدید 27 تیرماه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امام جمعه هرات، فرماندار شهرستان، نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت و دیگر مسئولان شهرستان آغاز شد.
حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در این مراسم ضمن تشکر از پیگیری‌های فرماندار اظهار کرد: پیمانکار پروژه جابجایی امروز در شهرستان آماده آغاز کار است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اکید کرد: جابجایی  این مقبره در حقیقت احترام به شخصیتی است که مورد توجه و احترام مردم است و ملجا و پناهگاه مردم خواهد بود.
محمد زاده رحمانی، فرماندار شهرستان خاتم نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل موقوفات اظهار کرد: موقوفات شهرستان باید ساماندهی و احیا  شود.
فرماندار خاتم با اشاره به اینکه برخی موقوفات شهرستان در تصرف افراد حقیقی و یا حقوقی است گفت: با پیگیری و تلاش مضاعف باید از ظرفیت موقوفات شهرستان خاتم بهره‌برداری شود.
وی همچنین به موضوع جابجایی بقعه متبرکه سید عباس هرات اشاره کرد و افزود: تمام مقدمات کار در شهرستان انجام گرفته و آمادگی لازم برای جابجایی مقبره سید عباس (ع) مهیا شده است.
زاده رحمانی همچنین خواستار تسریع در این جابجایی شد و افزود: وضعیت فعلی مقبره سید عباس در شان و منزلت این سید کریم نیست و همه خواستار جابجایی این مقبره به مکان جدید هستند.
حجت‌الاسلام جعفری، امام جمعه هرات نیز در این نشست گفت: امیدواریم با تلاش اوقاف وقفیاتی که در تصرف افراد است به وقف باز گردد و موقوفاتی که از گذشته نیز وجود دارد شناسایی شود.
امام جمعه هرات همچنین ترویج  و تبلیغ فرهنگ وقف رابرای توسعه این سنت حسنه در شهرستان خواستار شد.
وی موضوع جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ان‌شاءالله با انتقال مقبره سید عباس (ع)، مکان جدید به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود.
حمیدرضا تربتی، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این نشست گزارش کاملی از برنامه جابجایی مقبره سید عباس (ع) هرات ارائه داد.
captcha