تقویت مالی مؤسسات؛ برنامه دور ششم اتحادیه قرآنی
کد خبر: 3522926
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

تقویت مالی مؤسسات؛ برنامه دور ششم اتحادیه قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: تقویت مؤسسات برای تأمین منابع مالی از جمله مهم‌ترین برنامه‌‌های دور ششم اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران است.

علیرضا احمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره برنامه‌های این اتحادیه در دور جدید، عنوان کرد: طی دور ششم مهم‌ترین فعالیتمان بر روی تقویت مؤسسات به منظور تأمین منابع مالی است.
وی با تأکید بر اینکه مؤسسات باید به سمتی پیش بروند که خودکفا شوند، تصریح کرد: یکی از انواع مشاغل، مشاغل قرآنی است که اگر بخواهیم آنها را بشماریم شاید بیش از 200 شغل قرآنی از تولید نرم‌افزار قرآنی تا تأمین محتوای کتاب آموزشی، تولید منبت‌کاری و سنگ‌های زینتی، تولید چادر و مانتوهای اسلامی و ... است که باید فراتر از این برویم.
احمدی اضافه کرد: دیگر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی در تشکل‌های قرآنی طی تعامل با نهادها و سازمان‌های دیگر محقق می‌شود که باید راه مؤسسات را به مراکز صنعتی باز کرد تا از این پتانسیل برای تقویت مؤسسات استفاده کنیم.
وی از ایجاد تعامل با بیمه به منظور در نظر گرفتن تخفیف ویژه برای قرآنیان خبر داد و عنوان کرد: لذا به‌دنبال برقرار تفاهم‌نامه با ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف به منظور برپایی دوره‌های آموزشی هستیم.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران اظهار کرد: معنای اتحادیه بر این است که چند نفر به عنوان نماینده انتخاب شوند تا پیگیر امور شوند و موانع سد راه را برطرف کنند و راهکارهایی را ارائه دهند که مؤسسات به اهداف خود در جهت تعمیم و گسترش فرهنگ قرآنی دست یابند.
وی در پایان بر اینکه مؤسسات باید کارکرد خود را مشخص کنند و تخصص محور شوند تأکید کرد.
captcha