طرح «تکاپو»؛ گامی به جلو در تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3522927
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
نبرد دوراهی‌ها/ محمد حیدری عنوان کرد:

طرح «تکاپو»؛ گامی به جلو در تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد: مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی، با اشاره به تأکیدات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره طرح «تکاپو» اظهار کرد: این طرح گامی به جلو در تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل اشتغال در کشور است.

محمد حیدری شلمانی، مدیر آموزش، توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره آخرین طرح‌های سازمان بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ما در راستای احیا و ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی در اقصی نقاط شهرستان‌های کشور و هم‌افزایی با طرح‌های توسعه کسب‌و‌کار و اشتغال پایدار، در حال پیگیری و اجرای طرح «تکاپو» با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.
همکاری با وزارت تعاون برای تحقق اقتصاد مقاومتی
وی ادامه داد: این هماهنگی‌ها با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون‌کار و رفاه اجتماعی، صورت می‌گیرد و به تازگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی را در راستای ایجاد و احیا قطب‌های صنایع تبدیلی و توسعه اشتغال پایدار به امضا رسانده‌ایم.
حیدری خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه و برنامه‌های این طرح، به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد. در فاز اول این تفاهم‌نامه مشترک همکاری، استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، لرستان، خراسان رضوی، اصفهان، گلستان، فارس و ایلام در واولویت اجرای طرح تکاپو قرار دارند.

هماهنگی با مسئولان استانی برای اجرای طرح تکاپو
مدیر آموزش توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی تأکید کرد: البته این موضوع را در همه استان‌ها پیگیری خواهیم کرد اما اولویت با این هشت استان خواهد بود و طی دو هفته آینده، نشست افراد مرتبط با این طرح، از جمله مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بسیج سازندگی استان‌ها، در تهران، برای هماهنگی بیشتر و توجیه برنامه‌‌ها طی دو روز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این اقدامات در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی کشور صورت می‌گیرد و بخشی از هماهنگی‌هایی است که باید در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور انجام شود.

تأکید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر اجرای طرح تکاپو
مدیر آموزش توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: طرح تکاپو در ذیل برنامه‌های اشتغال‌‌زایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغا‌زایی وزارت تعاون، کار و ر فاه اجتماعی واگذار شده است.
حیدری در پاسخ به این پرسش که وزارت تعاون چه کمک و همکاری‌هایی با سازمان بسیج سازندگی برای تحقق این طرح خواهد داشت؟ اظهار کرد: بسیج سازندگی، در سلسله‌مراتب، با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی، هم‌عرض است و موضوع تحقق طرح تکاپور را با این معاونت پیگیری می‌کند.
استفاده از ظرفیت‌های تسهیلاتی وزارت تعاون در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
وی ادامه داد: ما از ظرفیت‌های مطالعاتی، تسهیلاتی و آموزشی طرفین و هرآنچه که برای اجرای برنامه‌های توانمندسازی و راه‌اندازی شغل از طریق حمایت، ارائه تسهیلات و از طریق ایجاد نمایشگاه‌های محلی، بازارچه و ... وجود داشته باشد، استفاده کرده و هر آنچه که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تقویت باشد را تقویت و حمایت خواهیم داد.
حیدری خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و به منظور ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی در قالب طرح‌های اشتغال‌زای مورد تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و حمایت از ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی، در روز ولادت با سعادت امام رضا(ع)، اين توافقنامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی جناب آقای عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال از یک طرف و سازمان بسیج سازندگی به نمایندگی جناب آقای نعمان غلامی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، با هدف توسعه همكاری‌های متقابل و تسهيل در تحقق اقتصاد مقاومتی و اهداف توسعه اشتغال منعقد شد.
مدیر آموزش توانمندسازی و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی در پاسخ به این پرسش که آیا قبلا تجربه چنین همکاری‌‌هایی را داشته‌اید و آیا موفقیت‌آمیز بوده است؟ عنوان کرد: همکاری‌های محدودی وجود داشته و تا حدودی هم موفقیت‌آمیز بوده است و انشاء‌الله با این همکاری‌ها، این تجارب تقویت شده و موفقیت‌های بیشتری حاصل شود.
captcha