فراخوان جایزه ۴۵۰ هزار دلاری بانک توسعه اسلامی
کد خبر: 3523898
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

فراخوان جایزه ۴۵۰ هزار دلاری بانک توسعه اسلامی

گروه اقتصاد: بانک توسعه اسلامی، برای ثبت‌نام جهت دریافت جوایز «علم و فناوری» و «مشارکت زنان در توسعه» فراخوان داده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، این جایزه طی نشست سالانه هیئت عامل بانک توسعه اسلامی که ماه می سال ۲۰۱۷ در جده عربستان برگزار می‌شود، در مجموع به مبلغ ۴۵۰ هزار دلار به صورت نقدی پرداخت می‌شود. این جوایز در گروه‌های گوناگون با مبالغ مختلف پرداخت می‌شود. محورهای جوایز پرداختی در گروه «علم و فناوری» عبارتند از:

الف) انجام فعالیت برجسته علمی و فناورانه در جهت توسعه اجتماعی-اقتصادی یکی از کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی

ب) داشتن سهم برجسته در یکی از رشته‌های علمی ذیل: مهندسی، کشاورزی، پزشکی، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات، اپترونیک، مواد، داروشناسی، میکروالکترونیک صنعتی، فناوری نانو و انرژی‌های نوین

ج) مؤسسات پژوهشی علمی در کشورهای کمترتوسعه‌یافته

جایزه مربوط به هر یک از محورهای فوق ۱۰۰ هزار دلار است.

محورهای جوایز پرداختی در گروه «مشارکت زنان در توسعه» که با موضوع «مشارکت زنان در پیشگیری و کنترل سرطان» برگزار می‌شود، عبارتند از:

الف) ۵۰ هزار دلار برای یک زن یا گروهی از زنان

ب) ۱۰۰ هزار دلار برای یک سازمان

دکتر احمد محمد علی، رئیس بانک توسعه اسلامی درباره این فراخوان می‌گوید: «حمایت از پژوهش‌های با کیفیت در زمینه علم و فناوری موجب تقویت جایگاه کشورهای عضو جهت رقابت در اقتصاد جهانی می‌شود. بانک توسعه اسلامی به حمایت خود از دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پژوهشگران در تلاش برای ساختن جهانی بهتر ادامه خواهد داد. بانک توسعه اسلامی بر سهم زنان در توسعه واقف است. نقش ما حمایت و الهام‌بخشی به آنان برای تلاش در جهت کاهش فقر و نابرابری و ارتقای آموزش و امیدبخشی به ناامیدان است».

فرصت ثبت نام برای شرکت در این فراخوان تا پایان ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ اعلام شده است. علاقمندان جهت آگاهی از جزئیات بیشتر و ثبت نام در این فراخوان می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

captcha