انعقاد تفاهم‌نامه قرآنی سازمان زندان‌ها و اداره‌کل اوقاف استان خوزستان
کد خبر: 3525579
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه قرآنی سازمان زندان‌ها و اداره‌کل اوقاف استان خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: تفاهم‌نامه فرهنگی و قرآنی سازمان زندان‌های استان خوزستان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در زندان‌های استان منعقد شد.

سید حسن موسوی، سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از منعقد شدن تفاهم‌نامه فرهنگی و قرآنی بین اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان خبر داد.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه همکاری از اول شهریورماه به امضای دو اداره رسید، افزود: تفاهم‌نامه فرهنگی و قرآنی مذکور با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در زندان‌های استان و اجرای طرح حفظ موضوعی در زندان‌ها بین دو اداره منعقد شده است.

سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان خوزستان دیگر هدف این تفاهم‌نامه را بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه با آموزش قرآن عنوان کرد.

موسوی اظهار کرد: تعهدات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در این تفاهم‌نامه شامل مواردی چون: اهدای کتاب‌های حفظ موضوعی قرآن جهت بهره‌برداری در کلاس‌های حفظ قرآن، همکاری در جهت اجرای طرح‌های فرهنگی تربیتی در زندان‌هابا هدف ترویج فرهنگ قرآنی، همکاری در زمینه برگزاری محافل انس با قرآن و دعوت از قاریان ممتاز با هدف جذب زندانیان به امور قرآنی و  معرفی اساتید جهت تدریس در کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم هستند.

وی ادامه داد: اهدای کتب مذهبی قرآنی و محصولات فرهنگی تولید شده توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به زندان‌ها، اعطای گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی دوره‌های حفظ قرآن کریم، تأمین جوایز نفرات برگزیده و برتر دوره‌های حفظ قرآن کریم، اختصاص یک دوره تربیت مربی حفظ قرآن در قم جهت مربیان حفظ سازمان زندان‌ها، هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت مبلغین اعزامی و معرفی داوران مسابقات قرآنی کارکنان زندان‌های استان از دیگر تعهدات مندرج در این تفاهم‌نامه است.

سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان خوزستان گفت: سازمان زندان‌های استان خوزستان در این تفاهم‌نامه متعهد شده است که با مقامات عالی قضایی برای اعطای آزادی مشروط جهت عفو و تخفیف مجازات به مددجویان حافظ قرآن کریم رایزنی کند.

موسوی یادآور شد: جهت اجرای این تفاهم‌نامه فضای آموزشی مناسب از سوی سازمان نیز در حال آماده‌سازی است.

captcha