60 درصد جمعیت لرستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 3526588
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
آزادی خبر داد:

60 درصد جمعیت لرستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان این‌که یک میلیون و 150 هزار نفر معادل 60 درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از این تعداد، 250 هزار نفر در حاشیه شهرها، 65 هزار نفر روستایی و عشایر و بقیه نیز جز بیمه‌شدگان صندوق کارکنان دولت و دیگر اقشار جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مریم آزادی، مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که عصر دوشنبه، هشتم شهریورماه که به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، در ارائه گزارشی از عملکرد بیمه سلامت استان، گفت: یک میلیون و 150 هزار نفر معادل 60 درصد جمعیت استان لرستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: از مجموع این تعداد، 250 هزار نفر در حاشیه شهرها،  65 هزار نفر روستایی و عشایر  و بقیه نیز جز بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت و دیگر اقشار جامعه هستند.
آزادی در ادامه با بیان این‌که هزینه‌های صرف شده برای بیماران خاص افزایش داشته است، اضافه کرد: 4 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار صرف شده برای بیماران خاص تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت بوده که پس از اجرایی شدن این طرح، با افزایش 105 درصدی به 10 میلیارد تومان رسیده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان به خدمات ارائه شده در طرح تحول سلامت در لرستان اشاره و عنوان کرد: قرار گرفتن تأمین اقلام دارویی به صورت رایگان یا با حداقل پرداختی و رایگان کردن هزینه‌های شیمی‌درمانی و رادیوتراپی از جمله خدمات ارائه شده در این طرح است.
سلامت؛ اولویت کاری دولت
وی سلامت را اولویت کاری دولت دانست و تصریح کرد: صدور دفترچه درمانی رایگان برای افرادی که فاقد پوشش بیمه بودند، از جمله دیگر خدمات این طرح است.
آزادی بیان کرد: پس از ارائه این طرح برای 10 میلیون نفر در کشور پس از شناسایی به‌صورت رایگان دفترچه صادر شد که از بین آن‌ها 250 هزار نفر در استان ما بودند.
وی به رشد 130 درصدی دفاتر پیشخوان در راستای اجرای طرح تحول سلامت خبرداد و خاطرنشان کرد: تعداد دفاتر پیشخوان در راستای اجرای این طرح و برای صدور دفترچه از 10 دفتر به 23 دفتر در استان افزایش یافت.
مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان به اشتغال‌زایی هشت درصدی در استان اشاره کرد و گفت: با افزایش دفاتر پیشخوان برای 83 نفر در استان اشتغال‌زایی شد و تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و همچنین کلیه کلینیک‌ها در عهد قرارداد با بیمه سلامت هستند.
آزادی بیمه روستاییان و عشایر از نوع سطح یکم بیمه سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: ویزیت پزشک و ماما، مراقبت از کودکان زیر 5 سال، زنان باردار، سالمندان، دندانپزشکی کودکان زیر 10 سال و بیشتر خدمات آزمایشگاه از جمله خدمات بیمه روستاییان و عشایر در این طرح است و هزینه پرداختی درمان برای افراد ساکن در شهر شش درصد و برای روستاییان سه درصد کاهش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان به افزایش 18 درصدی مراجعین به بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت مراجعان به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها 79 هزار بار و بعد از اجرای آن به 93 هزار بار رسیده است.
وی تصریح کرد: تأمین 20 قلم داروی نازایی و حدود 300 قلم داروی گران‌قیمت در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار دارد و کاهش پرداخت از جیب مردم هدف اصلی اجرای طرح تحول سلامت است.
captcha