سنت‌های غلط معضل ازدواج جوانان است
کد خبر: 3527533
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

سنت‌های غلط معضل ازدواج جوانان است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: متأسفانه سن ازدواج بالا رفته و جوانان نیز رغبتی برای ازدواج ندارند که عمدتاً به‌دلیل سنت‌های غلطی است که در ازدواج وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، طوبی مازارزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد شنبه شب در مراسم جشن پیوند که از سوی امور فرهنگی شهرداری و شورای شهر شاهدیه برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه سن ازدواج بالا رفته و جوانان نیز رغبتی برای ازدواج ندارند.
وی ادامه داد: نداشتن رغبت به ازدواج عمدتا بدلیل سنت‌های غلطی است که در مخارج عروسی و همچنین جهیزیه گذاشته شده که نقش زیادی در خوشبختی زوجین هم ندارد و با تفاهم و گذشت و تلاش بعد از ازدواج همه اینها قابل تهیه است.
سنت‌های دیرینه یزد در امر ازدواج احیا شود
عباسعلی میرجلیلی، عضو  و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شاهدیه نیز در این مراسم گفت: دارالعباده یزد همواره سرآمد خصلت‌های نیکو و همچنین اخلاق مداری و حسینیه ایران بوده و اکنون نیز یزدی‌ها می‌توانند در زمینه ازدواج با احیای سنت‌های نیکویی که در گذشته وجود داشته و الان کم رنگ‌تر شده، در این زمینه نیز راهکای را به کل کشور ارائه کنند چرا که دیار قنات و قنوت و قناعت همواره زنان و مردانی داشته که در دل کویر با تلاش و توکل هر ناممکنی را ممکن ساخته اند.
حاجی پور، کارشناس مسائل مذهبی نیز در این مراسم به جهیزیه‌های سنگین و تجملات در امر ازدواج در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: ازدواج یک امر مقدس است و خداوند در قرآن می‌فرماید زوجی از جنس خودتان برایتان خلق کردیم تا در کنار یکدیگر به آرامش و سکون برسید.
تجمل‌گرایی باعث خوشبختی فرزندان نمی‌شود
وی ادامه داد: وقتی خانواده‌ای به جهیزیه‌های سنگین و تشریفات عروسی توجه می‌کنند، آیا دختر و پسر بعد از ازدواج به آرامش و محبت  خواهند رسید و آیا این چشم و هم چشمی‌هایی که در خانواده‌ها وجود دارد، باعث خوشبختی می‌شود.
حاجی پور افزود: وقتی پدر و مادر برای جهیزیه سنگین و تشریفات عروسی تلاش می کنند چگونه انتظار دارند دختر و پسر قدر چیزی را بدانند که برایش زحمت نکشیدند، مسلم است هر چیزی که با زحمت به دست آید و فرد برای آن تلاش کرده قدر آن را می‌داند و در راه حفظ آن سعی و تلاش می‌کند.
این کارشناس مذهبی گفت: متاسفانه بسیاری از این معضلات و خرج‌های اضافی که بر خانواده‌ها تحمیل شده بدلیل سنت‌ها و روش‌های غلطی است که خود خانواده‌ها پایه گذار آن بوده‌اند و باید این رویه غلط با کمک همه اقشار جامعه اصلاح شده و مسیر ازدواج آسان طی شود.
captcha