حمایت از فعالان قرآنی به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد
کد خبر: 3528105
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
رضایی:

حمایت از فعالان قرآنی به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌غربی با عنوان اینکه منابع كافی مالی یکی از ضرورت‌های رشد و توسعه مؤسسات قرآنی است، گفت: باید حمایت از فعالان قرآنی بیشتر از سایر مؤسسات مشخص باشد و فقط محدود به یک زمان و موفقیت در یک مسابقه قرآنی و یا فرهنگی نباشد.

محسن رضایی، رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی با عنوان این مطلب  اظهار کرد: متأسفانه مسئولان و متولیان امر از فعالان قرآنی برتر فقط در یک دوره زمانی خاص و کسب موفقیت در مسابقات قرآنی تجلیل و قدردانی کرده و بعدها این افراد به فراموشی سپرده می‌شوند.
وی ادامه داد: این در حالی است که باید با این افراد بصورت مستمر و مداوم در ارتباط بود و از استعداد و نظرات آنها در راستای ترویج و اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه بهره‌مند شد.
رضایی به راه‌های جذب جوانان به‌ سمت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: وجود برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و آگاه‌سازی مردم از وجود مؤسسات قرآنی نقش بسزایی را در این زمینه ایفا می‌کند.
وی به روش‌های افزایش کیفیت برنامه‌های آموزشی مؤسسات اشاره کرد و گفت: چنانچه اعتماد مردم نسبت به مؤسسات قرآنی و حمایت‌های دولتی افزایش یابد، تعداد مؤسسات قرآنی با کیفیت بالا در سطح استان افزایش خواهد یافت.
مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تصریح کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که می‌توان برای بالا بردن سطح کیفیت مؤسسات قرآنی انجام داد این است که سطح تفکر و آموزش مدیران را تا یک حدی بالا ببریم و مؤسسات قرآنی از نظر کیفیت، هم‌سطح باشند.
این مسئول به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای بهینه‌سازی موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: سامانه اطلس موسسات قرآنی از پیشرفت بیش از 30 درصدی برخوردار بوده که پراکندگی مؤسسات قرآنی در سطح ارومیه را مشخص می‌کند، ارزیابی از این مؤسسات شروع شده و با تلاش بسیار زیاد ظرف سه ماه دوره آموزشی مصوب شده است.
وی به اصلی‌ترین وظیفه اتحادیه مؤسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: این نهاد باید بتواند سخنگوی موسسات قرآنی میان مسئولان و مطالبه‌گری در بعد امکانات و تجهیزات برای آن باشد.
رضایی افزود: در سطح استان 128 موسسه قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن مجوز فعالیت‌های قرآنی گرفته و عضو مؤسسات قرآنی بوده و تعداد 58 مؤسسه قرآنی از سوی سازمان ارشاد مجوز فعالیت قرآنی و عضو تشکل این نهاد هستند.
وی ادامه داد: به‌زودی این دو نهاد ادغام شده و تعداد مؤسسات قرآنی در سطح استان به بیش از 200 مؤسسه خواهد رسید.
این مسئول ضمن یادآوری اینکه در طرح قرآنی سوره حجرات بیشترین سهمیه مربوط به آذربایجان‌غربی بود، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت این استان در زمینه قرآن بیشتر است باید تعداد مؤسسات قرآنی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه 192 مؤسسه قرآنی در سطح استان وجود دارد، افزود: بیش از 100 مؤسسه در ارومیه فعالیت می‌کنند.
اعظم اسدپور


captcha