زندگی زناشویی براساس احترام و اعتماد متقابل باشد
کد خبر: 3528689
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

زندگی زناشویی براساس احترام و اعتماد متقابل باشد

گروه اجتماعی: یک مشاوره خانواده با بیان اینکه در زندگی زناشویی باید به نظرات یکدیگر احترام بگذاریم، گفت: باید در زندگی به نظرات مختلف همسرمان که با سلیقه ما همخوانی ندارد نیز احترام بگذاریم زیرا این موضوع، کلید موفقیت یک زندگی زناشویی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، عبدالرضا کردی، مشاوره خانواده در پاتوق خانواده که با موضوع موضوع «به سلیقه‌های همسرت احترام بگذار» برگزار شد، اظهارکرد: وجود اختلاف سلیقه در زندگی مشترک زناشویی یک مسئله کاملاً طبیعی است و شما هیچ کس را نمی‌یابید که با شخص دیگری به طور کامل اتفاق نظر داشته باشد. در واقع حتی دو‌قلوهایی که با هم به دنیا آمده و با هم بزرگ شده‌اند نیز با یکدیگر اتفاق نظر کامل ندارد.
وی با اشاره به تأثیر این موضوع در زندگی زناشویی افزود: همسر هر فرد که در خانواده دیگر تربیت شده نیز، بدون شک اختلاف سلیقه‌هایی با او دارد؛ همسر انسان، از جنس دیگر است و این مسئله نیز این نیز یکی از دلائل اختلاف نظرها به شمار می‌رود ولی مسئله مهم در یک زندگی، آن است که اختلاف نظرها باید مدیریت شود.
این مشاور خانواده با بیان اینکه در زندگی زناشویی باید به نظرات یکدیگر احترام بگذاریم، گفت: باید در زندگی به نظرات مختلف همسرمان که با سلیقه ما همخوانی ندارد نیز احترام بگذاریم زیرا این موضوع، کلید موفقیت یک زندگی زناشویی به شمار می‌رود. برای مثال مرد خانواده غذایی را دوست ندارد ولی خانمش بسیار به این غذا علاقه‌مند است؛ عشق در زندگی حکم می‌کند که وی با کمال رضایت این غذا را میل کند.
این مشاور خانواده افزود: هیچ اشکالی پیش نمی‌آید که در زندگی زناشویی یک روز صبح آقای خانواده صبحانه را برای همسرش آماده کنند. برخی در زندگی گذشت می‌کنند و می‌گویند ما داریم زیر بار این گذشت‌ها از بین می‌رویم؛ من در جواب چنین افرادی می‌گویم شما عاشق نیستید زیرا عشق چنین چیزی را نمی‌پذیرد.
وی پیرامون اعتماد در خانواده با بیان اینکه اعتماد موضوع بسیار مهمی در خانواده‌ها به شمار می‌رود، تصریح کرد: اگر اعتماد در زندگی از بین رفت، به سختی قابل برگشت است. زمانی که در زندگی به مشکلی مانند عدم اعتماد برخورد کردیم، باید به مشاوران خانواده نیز مراجعه کنیم زیرا مهارت‌های عشق ورزیدن و مانند آن را خیلی از افراد به خوبی نمی‌دانند.
کردی درباره مکمل هم بودن زن و مرد در زندگی مشترک گفت: زن و مرد باید در زندگی یکدیگر را کامل کنند در غیر این صورت، دخالت در یک زندگی به وجود می‌آید و زمانی که چنین اتفاقی بیافتد حیا از زندگی آن‌ها خارج می‌شود.
وی افزود: زمانی که از موضوعی به همسرمان گله‌مند هستیم، به صورت مستقیم به او بگوییم که مثلاً من از فلان لباسی که می‌پوشی خوشم نمی‌آید؛ در این موضوع خانم‌ها نقش بسیار پر رنگ‌تری دارند زیرا زن‌ها اگر بخواهند، دیو را به فرشته تبدیل می‌کنند.
عبدالرضا کردی با بیان اینکه تمام اختلاف‌ها در زندگی قابل حل است، خاطرنشان کرد: همه اختلاف‌هایی که بین زوج‌ها در زندگی به وجود می‌آید قابل حل است. در زندگی مشکلات باید تبدیل شود به مسئله و زمانی که به مسئله تبدیل شد به فکر حل کردن آن باشیم.
این مشاور خانواده با بیان اینکه باید یاد بگیریم در زندگی خود به اشتباهات خود اعتراف کنیم، گفت: در زندگی زناشویی لج کردن جالب نیست اگر اشتباهی کردیم و مقصر هستیم باید عذرخواهی کردن را بلد باشیم.
captcha