فرایند داوری نامزدهای دریافت جایزه مصطفی(ص) آغازشد
کد خبر: 3529982
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
همزمان با دریافت آثار دانشمندان برجسته جهان اسلام؛

فرایند داوری نامزدهای دریافت جایزه مصطفی(ص) آغازشد

گروه جامعه: همزمان با دریافت آثار دانشمندان برجسته جهان اسلام، فرایند داوری نامزدهای دریافت جایزه مصطفی(ص) آغازشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حسن ظهور رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) گفت: بعد از گذشت پنج ماه از فراخوان دور دوم جایزه مصطفی(ص) داوران در کمیته­‌های تخصصی کار خود را برای ارزیابی آثار ارسالی شروع کرده­‌اند تا نامزدهای دوره آتی جایزه را در چهار حوزه به شورای سیاستگذاری این جایزه جهانی معرفی کنند.

ظهور اظهار داشت: داوری دومین دوره جایزه مصطفی(ص) در چهار کمیته­ تخصصی علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و کلیه زمینه­‌های علم و فناوری شروع شده‌است و داوران به بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه پرداخته­‌اند.

وی ادامه داد: فراخوان دومین دوره این جایزه از ابتدای آوریل به ۷۰۰ دانشمند جهان اسلام، ۲۰۰ نهاد معتبر علمی در سطح جهان اسلام و کلیه دانشگاه­های داخل کشور ارسال شده است و از آنها خواسته شده تا نامزدهای خود را در چهار حوزه مختلفی که جایزه به آنها تعلق می‌گیرد، برای دبیرخانه ارسال کنند.

ظهور افزود: همزمان با ارسال این آثار به دبیرخانه، کمیته­‌های داوری کار خود را در مرحله اول شروع کرده و آثار منتخب خود را برای داوران نهایی ارسال می­ کنند و آنها در مرحله دوم با بررسی آثار منتخب، رای نهایی به شورای سیاستگذاری اعلام می‌شود و درنهایت نفرات برگزیده با رای بیشتر کمیته داوری به عنوان برگزیده جایزه مصطفی(ص) تایید می­‌شوند.

گفتنی است دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در آذرماه ۱۳۹۶(دسامبر۲۰۱۷) همزمان با هفته وحدت با تقدیر از پنج دانشمند برجسته جهان اسلام در تهران برگزار می‌شود.

captcha