توزیع نهج‌البلاغه و خطبه غدیر میان گردشگران خارجی
کد خبر: 3531988
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

توزیع نهج‌البلاغه و خطبه غدیر میان گردشگران خارجی

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: روز گذشته و همزمان با عید سعید غدیر خم، ترجمه انگلیسی نهج‌البلاغه میان گردشگران خارجی در استان اصفهان توزیع شد.

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: این طرح برای اولین بار و با مشارکت جمعی از دانشجویان که در حوزه نهج‌البلاغه فعالیت داشتند، انجام شد.
وی افزود: دانشجویان ترجمه انگلیسی خطبه غدیر و نهج‌البلاغه را برای گردشگران خارجی آماده کرده  و آن‌ها را در اماکن تاریخی و مذهبی بین گردشگران خارجی توزیع کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: گردشگران خارجی با علاقه زیادی از کتاب نهج‌البلاغه استقبال کردند، زیرا آن‌ها می‌خواهند در مورد جامعه‌ای که در آن حضور پیدا می‌کنند، آگاهی‌هایی درباره شخصیت‌ها، آیین‌ها و سنت‌های آن جامعه داشته باشند.
وی با بیان اینکه اماکن تاریخی و مذهبی بیانگر فرهنگ دینی ما هستند، گفت: گردشگران خارجی در بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی، علاوه بر بنا و معماری این آثار، با فرهنگ معنوی، دینی و فلسفه مناسبت‌ها نیز آشنا خواهند شد.  
الهیاری ادامه داد: در مسجد امام اصفهان،  جمعی از طلاب و روحانیون مسلط به زبان انگلیسی حضور دارند تا گردشگران خارجی را با معارف اسلامی و دینی آشنا کره و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها نیز باشند.
وی افزود: بخشی از آثار و بناهای تاریخی استان اصفهان،از اماکن دینی و مذهبی هستند، و زمانی که گردشگران خارجی در این اماکن حضور پیدا می‌کنند، علاوه بر آشنایی با بناها کتیبه‌ها، نوشته‌ها، نمادها و سنبل‌ها، پرسش‌هایی در ذهنشان نیز ایجاد خواهد شد؛ در واقع معرفی این اماکن،  زمینه معرفی و انتقال آموزه‌های دینی را فراهم می‌کند.  
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، این اداره کل نمایشگاهی با هدف معرفی دستاوردهای دفاع مقدس به زبان انگلیسی و برای آشنایی گردشگران خارجی برگزار خواهد کرد که این نمایشگاه فردا پنجشنبه اول مهرماه در مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان واقع در میدان امام افتتاح خواهد شد.
captcha