رشد ۲۵ درصدی حضور گردشگران خارجی در فارس
کد خبر: 3533610
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

رشد ۲۵ درصدی حضور گردشگران خارجی در فارس

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از رشد ۲۵ درصدی حضور گردشگران خارجی در فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 6 مهرماه در  مراسم روز گردشگری با اشاره به وضعیت گردشگری فارس طی ۶ ماه اول سال جاری، گفت: در بحث حضور گردشگران خارجی در استان فارس شاهد رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
وی با بیان اینكه طی این مدت ۱۹۵ هزار گردشگر خارجی وارد فارس شده است، افزود: در بحث سرمایه‌گذاری نیز طی ۶ ماه نخست سال جاری شاهد رشد بسیار مناسبی بودیم که طی آن ۳۲۶ میلیارد تومان جذب شد.
امیری اظهار كرد: در خصوص راه‌اندازی تأسیسات اقامتی و تفریحی در استان نیز طی سال جاری ۲۹ مورد با ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان جذب شد.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری انجام شده نیز در این مدت ۱۷۷ میلیارد تومان بوده است در حالی كه سال گذشته این رقم ۳۵ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر راه‌اندازی مجموعه‌های گردشگری با رشد ۲۱ درصدی صورت می‌گيرد و در بخش راهنمایان نیز شاهد رشد ۴۳ درصدی هستیم.
امیری تصریح کرد: در بخش ایجاد هتل در دولت یازدهم شاهد رشد ۱۶ درصدی هستیم و همچنین در بحث هتل و آپارتمان افزایش ۶۰ مورد، در بحث خانه مسافر ایجاد ۱۶ مرکز انجام شده است.
وی با بیان اینكه تعداد واحدهای اقامتی نیز در حال حاضر از ۵۴۲۰ واحد به ۶۲۶۵ اتاق رسیده است، گفت: همچنین تعداد تخت مسافر در استان فارس نیز از ۱۳ هزار و ۵۳۵ به ۱۵ هزار و ۲۴۰ تخت رسیده است.
captcha