افزایش سطح نظارت از مکان‌های تاریخی و مذهبی اصفهان با همکاری روحانیون
کد خبر: 3534891
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
الهیاری مطرح کرد:

افزایش سطح نظارت از مکان‌های تاریخی و مذهبی اصفهان با همکاری روحانیون

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به پخش کلیپ اخیر حرکات ورزش عرفانی گردشگران چینی در مسجد جامع اصفهان، گفت: انتظار داریم تا با همکاری روحانیون مسلط به زبان انگلیسی و انتشار و توزیع جزوه‌های مختلف و افزایش نظارت‌ها، گردشگران خارجی را نسبت به جایگاه و قداست این مکان‌ها آگاه کرده و دیگر شاهد تکرار چینین اتفاقاتی نباشیم.

فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به پخش کلیپی از حرکات ورزشی گردشگران چینی در مسجد جامع اصفهان در برخی شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، اظهارکرد: بعضا برخی گردشگران خارجی آن گونه که باید و شاید نسبت به جایگاه و قداست مکان‌های مذهبی در فرهنگ اسلامی واقف نیستند که باید این مهم برای آن‌ها تبیین شود.
وی با بیان اینکه بعضا گردشگران خارجی با دیدن این بناهای تاریخی تحت تاثیر فضای معنوی این مکان‌ها قرار می‌گیرند، افزود: انتظار داریم تا با همکاری روحانیون مسلط به زبان انگلیسی و انتشار و توزیع جزوه‌های مختلف و توجیه و آگاهی بخشی گردشگران خارجی در خصوص قداست و جایگاه مهم بناهای تاریخی نظیر مساجد و افزایش نظارت‌ها؛ دیگر شاهد تکرار چینین اتفاقاتی نباشیم.
الهیاری بیان کرد: در حال حاضر نیز برخی از روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی در مسجد امام اصفهان مستقر می‌باشند که به معرفی فرهنگ و معارف اسلامی و پاسخگویی به سوالات دینی گردشگران خارجی می‌پردازند.
براساس این گزارش، اخیرا برخی گردشگران چینی در مسجد جامع اصفهان با مشاهده حال و هوای این مکان تحت تاثیر قرار گرفته و اقدام به حرکات ورزش عرفانی به نام «تای چی» می‌کنند که بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، این گردشگران پس از تذکر مسئولان و متولیان مسجد و توجیه شدن از موقعیت این مکان مذهبی عذرخواهی می‌کنند.

افزایش سطح نظارت از مکان‌های تاریخی و مذهبی اصفهان با همکاری روحانیون
captcha