نمایشگاه «کودکان تشنه‌اند» و بررسی کتاب «آفتاب و مهتاب» در مشهد
کد خبر: 3534956
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
به‌مناسبت هفته ملی کودک صورت می‌گیرد؛

نمایشگاه «کودکان تشنه‌اند» و بررسی کتاب «آفتاب و مهتاب» در مشهد

گروه هنر: مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: به‌مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که از آن جمله می‌توان به بررسی کتاب «آفتاب و مهتاب» و برگزاری نمایشگاه «کودکان تشنه‌اند» اشاره کرد.

ملیحه یزدان‌پناه، مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته جهانی کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با شعار «کودکان تشنه‌اند» خبر داد و افزود: هر ساله شعاری برای اين هفته طراحی می‌شود كه امسال با توجه به ایام عاشورا، شعار «كودكان تشنه‌اند» انتخاب شد همچنين طبق سنوات گذشته برای هر روز عنوان‌هایی نامگذاری شده كه برنامه‌هایی ويژه برای آن در نظر گرفته‌ شده است.
وی با اشاره به 16 مهر روز «باورهای دينی و مسئوليت اجتماعی در زندگی كودك امروز»، افزود: اولين روز اين هفته با عنوان «خانواده و مهربانی در زندگی كودك امروز» شروع می‌شود. 
نمایشگاه «کودکان تشنه‌اند»
یزدان‌پناه به تشريح برنامه‌های اين هفته پرداخت و گفت:‌ در مركز فرهنگی هنری شماره هشت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد به طور ويژه نمايشگاهی با 27 غرفه و با عنوان «كودكان تشنه‌اند» برگزار خواهیم کرد.
مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، تصریح کرد: در این نمایشگاه، نمايش خلاق، كاردستی، معرفی شخصيت، معرفی وقايع، تعزيه درمانی و غرفه‌های هنری و ادبی در معرض نمایش قرار دارند.
وی به برنامه‌های دیگر کانون از جمله، همايش روز جهانی كودك در 15 مهرماه،‌ اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در مؤسسه گلستان علی، بيمارستان دكتر شيخ، مؤسسه فياض‌بخش و كانون اصلاح تربيت اشاره كرد. 
یزدان‌پناه ادامه داد: علاوه بر آن جلسات تخصصی خانواده و والدين با موضوع «سلامت روان كودك» و «فضای مجازی، كودك، معايب و مزايا» را خواهیم داشت.
بررسی سبك شناسی لايه‌ای كتاب‌های «آفتاب و مهتاب»
مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ملاقات اعضای كودك و نوجوان با استاندار خراسان رضوی، معرفی كتاب «آفتاب و مهتاب» كه مجموعه آثار اعضای ادبی مراكز فرهنگی هنری مشهد و شهرستان‌ها است را از دیگر برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان خراسان رضوی  ميزبان جلسه كارگروه ادبيات كودك دانشگاه فردوسی با موضوع «بررسی سبك شناسی لايه‌ای كتاب‌های «آفتاب و مهتاب» خواهد بود.
captcha