اعزام 1200 روحانی مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی
کد خبر: 3535236
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

اعزام 1200 روحانی مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی

گروه اجتماعی: به‌مناسبت ایام محرم و صفر، 1200 روحانی مبلغ برای تبیین و فرهنگ‌سازی اسلامی به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی اعزام شدند.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان از جمله برنامه‌هایی است که در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود و این کار در ماه محرم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی از اعزام یک‌هزار و 200 مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: از این تعداد 450 مبلغ از قم اعزام شدند و مابقی روحانیون طرح هجرت، مستقر و بومی را شامل می‌شوند.
حجت‌الاسلام چمانی ادامه داد: امسال 300 مبلغه خانم نیز به مناطق شهری و روستایی استان رهسپار شدند، این اعزام با هدف رفع مشکلات خانوادگی، تحکیم بنیان خانواده، پاسخ به سؤالات شرعی بانوان و ... انجام شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر تبلیغ و تشریح ابعاد قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع(، ترغیب مردم به حفظ محیط زیست، پرداختن به مباحث روز دنیا، اجرای برنامه‌ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد انگیزه برای استفاده از کالاهای داخلی از دیگر محورهای سخنان روحانیون در محافل سوگواری اباعبدالله(ع) است.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه روحانیون باید در محافل عزای امام حسین(ع) از دامن زدن به خرافه‌پرستی و بدعت‌ها پرهیز کنند گفت: مراسم سوگواری در ایام محرم و صفر باید از فرهنگ اسلامی و فرمایشات بزرگان دینی نشئت گرفته باشد.
captcha