تالار قرآن روی دست مدیریت شهری مانده است
کد خبر: 3535413
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
عضو شورای شهر همدان:

تالار قرآن روی دست مدیریت شهری مانده است

عضو شورای شهر همدان از هزینه ۱۰ میلیارد تومان در ماه برای نگهداری شهر همدان خبر داد و گفت: تالار قرآن روی دست مدیریت شهری مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: ابراهیم مولوی، عضو شورای شهر همدان اظهار کرد: نگهداری شهر همدان در همین وضعیت موجود ماهانه 10 میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد حتی اگر پروژه عمرانی جدیدی در شهر آغاز نشود.
وی با اشاره به اینکه وضعیت درآمدی شهرداری همدان مطلوب نبوده و رکود دامن این نهاد خدماتی را نیز گرفته است گفت: متاسفانه تبعات اقتصادی جامعه دامن شهرداری همدان را گرفته است و شهرداری ایثار می‌کند.
مولوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجتمع‌های فعلی همدان مشکلات بسیاری دارند افزود: مجتمع‌های همدان تخلفات مختلفی از جمله تغییر کاربری غیرمجاز، تبدیل غیرمجاز پارکینگ به کاربری‌های دیگر، اشرافیت، سایه‌اندازی و مسائل ترافیکی دارند که برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
عضو شورای شهر همدان بیان کرد: تلاش شورای شهر همدان این است که تمامی طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری به غیر از تقاطع غیرهم‌سطح شهید سردار همدانی و میدان بار جدید تا پایان دوره چهارم شورای شهر همدان به اتمام برسد.
وی با اشاره به اینکه روند اجرایی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهید سردار همدان کُند است عنوان کرد: آن چنان که باید فعالیت در این پروژه رضایت‌بخش نبوده و انتظار می‌رود سرمایه‌گذار در روند اجرایی خود تسریع داشته باشد.
مولوی بیان کرد: اگر در زمان اجرای تالار قرآن، کارهای کارشناسی و اساسی صورت می‌گرفت امروز شاهد وضعیت این چنینی پروژه نبودیم که روی دست مدیریت شهری مانده است تا به امروز 20 درصد نابود شده ولی اگر پوشش داده نشود کل این مجموعه دو سال دیگر از بین می‌برد.
عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: در حالت بدون پوشش بادهای این منطقه سازه دوار این گنبد را جابه‌جا می‌کند ولی اگر پوشش داده شود مشکلات بیشتری نیز گریبان این پروژه خواهد شد.
وی با اعلام اینکه اگر مطالعات پروژه‌های شهرداری همدان به درستی انجام شده بود امروز وضعیت برخی پروژه‌ها این چنین نبود عنوان کرد: انتظار می‌رود برخی از پروژه‌های شهرداری سریع تعیین تکلیف شود تا بیشتر از این هزینه برای مدیریت شهری ایجاد نکند.
مولوی درباره هتل لونا پارک همدان نیز با بیان اینکه از ابتدا نسبت به این پروژه کم لطفی شده بود گفت: این محل در گذشته محل اعزام نیرو به جبهه‌های جنگ بود و این منطقه بهترین محل برای ایجاد یادمان و المان بود ولی واگذار شد.
مولوی با اعلام اینکه 12 هزار متر زیربنا مجوز صادر شده است عنوان کرد: این سرمایه‌گذار 23 هزار مترمربع زیربنا ایجاد کرده که نزدیک به 11 هزار مترمربع آن غیرقانونی بوده است.
عضو شورای شهر همدان اظهار داشت: این پروژه در روند انحصار وراثت و بروکراسی اداری قرار دارد که امیدواریم از بین وارثان کسی پیدا شود تا این معضل شهری را حل کرده و سپس در راستای گردشگری از این ظرفیت استفاده کند.

captcha