برپایی 12 خیمه عاشورایی در رشت همزمان با هفته ملی کودک
کد خبر: 3535895
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
پورحسن خبر داد:

برپایی 12 خیمه عاشورایی در رشت همزمان با هفته ملی کودک

گروه اجتماعی:‌ مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از برپایی 12 خیمه عاشورایی در محل عمارت کلاه ‌فرنگی رشت با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان در اولین روز از هفته ملی کودک خبر داد.

علی پورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به همزمانی روز‌ جهانی و هفته ملی کودک با ماه محرم، گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک‌ با عنوان «کودکان ‌تشنه‌اند» اجرا می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه غرفه‌های عاشورایی، ادامه داد: 12 خیمه عاشورایی در محل عمارت کلاه‌ فرنگی رشت در اولین روز از هفته ملی کودک افتتاح می‌شود.

پورحسن افزود: اجرای نمایش آیینی، برپایی کارگاه‌های فرهنگی، ادبی، مداحی، شعرخوانی و اجرای قصه‌گویی از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

این مسئول فرهنگی هدف از اجرای این ویژه‌برنامه‌ها را ارتقای سطح آگاهی کودکان در زمینه سیره زندگی امام حسین(ع)، عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از 15 لغایت 19 مهرماه پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اضافه کرد: این نمایشگاه با همکاری آموزش و پرورش، سازمان بسیج دانش‌آموزی، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، کانون مساجد، میراث فرهنگی و گردشگری و... برگزار می‌شود.

captcha