برنامه‌های هفته ملی کودک رنگ و بویی عاشورایی دارد
کد خبر: 3536544
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
موزونی:

برنامه‌های هفته ملی کودک رنگ و بویی عاشورایی دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به مصادف شدن هفته ملی کودک با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: محرم تجلی زیبایی از کودک باوری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، امروز 17 مهرماه در محل مجتمع فرهنگی - هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمانشاه با شعار «کودکان تشنه‌اند» رسما آغاز شد.
رضا موزونی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در این مراسم با تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در استان کرمانشاه گفت: نخستین روز از هفته ملی کودک در استان با دیدار خانواده شهید مدافع حرم«علیخانی» آغاز شد.
وی به مصادف شدن این هفته با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و افزود: ایام عاشورای حسینی فرصتی مناسب برای آشنایی کودکان با مفاهیم عمیق واقعه عظیم کربلا است.
موزونی اظهار کرد: شعار هفته ملی کودک برای امسال «کودکان تشنه‌اند» و با محوریت برنامه‌های دینی و عاشورایی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: کودکان جویای شادی، محبت خانواده و موضوعات پرورشی و باور شدن هستند.
وی با بیان اینکه جامعه ما با کودک باوری بسیار فاصله دارد، گفت: محرم تجلی زیبایی از کودک باوری است.
موزونی تصریح کرد: محرم تنها مراسم دینی است که کودکان در آن مشارکت دارند و در برنامه‌هایی چون سینه‌زنی و تقسیم نذر شرکت می‌کنند.
captcha