اولین جشنواره «نماز ظهر عاشورا» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3537198
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳

اولین جشنواره «نماز ظهر عاشورا» در یزد برگزار می‌شود

گروه هنر: اولین جشنواره هنری ادبی «نماز ظهر عاشورا» با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه یزد اولین جشنواره هنری ادبی نماز ظهر عاشورا را در این دانشگاه برگزار می‌کند.
مهمترین اهداف این جشنواره گسترش معنويت با محوريت نماز و اقامه مجلس عزای اباعبدالله، ترويج و تعميق فرهنگ اقامه نماز به‌ عنوان شعار و هدف قیام امام حسین (ع)، ترفيع جايگاه نماز، تقويت مبانی فرهنگ اقامه نماز مبتنی بر قیام امام حسین با هدف ترویج نماز و ارتقای فضايل اخلاقی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منكر در گسترش نماز و نيايش بعنوان شعار قیام امام حسین(ع) در دانشگاه یزد است.
کلیه دانشگاهیان دانشگاه یزد که تمایل دارند در این جشنواره شرکت کنند می‌توانند آثار خود را در بخش‌های نقاشی، شعر، فیلم‌نامه، نماهنگ، داستان کوتاه، فیلم کوتاه، خط نستعلق، دل نوشته، تابلو فرش، معرق، منبت‌کاری، طراحی، پوستر، قلم‌زنی، چرم‌کاری، مینیاتور، خط تذهیب حداکثر تا 30 آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
شرکت‌کنندگان باید آثار غیرحجمی خود را در قالب لوح فشرده و یا از طریق ایمیل معاونت فرهنگی و اجتماعی به نشانی farhangi@yazd.ac.ir و آثار حجمی خود را به دبیرخانه امور فرهنگی دانشگاه تحویل دهند.
اختتامیه این جشنواره در اسفند ماه سال جاری برگزارخواهد شد و به برترین‌های هر رشته جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
captcha