همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله معرفت برگزار می‌شود
کد خبر: 3537743
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله معرفت برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله محمدهادی معرفت از قرآن‌پژوهان و استادان برجسته علوم قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد معرفت، فرزند آیت‎الله محمدهادی معرفت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: این همایش ملی با همکاری نهادهای مختلف قرآنی به خصوص حوزوی برگزار خواهد شد.
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نهاد برگزارکننده این همایش با همکاری موسسه تمهید و سایر نهادهای قرآنی حوزه مانند انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه است.
معرفت افزود: چندین پیش نشست برای این همایش در نظر گرفته خواهد شد و بعد از برگزاری پیش نشست‌ها که با موضوعات مختلف قرآنی و مرتبط با این استاد برجسته علوم قرآنی خواهد بود ماحصل آن در قالب همایشی ملی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هنوز تعداد پیش نشست‌ها و جزئیات برگزاری همایش به صورت قطعی روشن نیست و در حال رایزنی با نهادهای مربوطه در این زمینه هستیم و اطلاع‌رسانی بیشتر درباره این همایش در روزهای آینده انجام می‌شود.
معرفت تصریح کرد: زمان پیشنهادی برای برگزاری این همایش اردیبهشت ماه سال آینده است ولی زمان دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.
معاون آموزش موسسه تمهید با بیان اینکه آیت‌الله معرفت سهم زیادی در تحول مباحث علوم قرآنی در دوره معاصر داشته‌اند گفت: ایشان با تالیف چندین جلد از کتاب التمهید فی علوم القرآن تحولی در مباحث علوم قرآنی ایجاد کردند و کتب ایشان در حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود.
وی ادامه داد: ایشان در این مجلدات به بررسی موضوعاتی مانند وحی، مکی و مدنی، ناسخ و منسوخ، محکم و متشابه، قرائات، اعجاز و ... پرداخته‌اند.
یادآور می‌شود آيت‌الله‌ معرفت‌ در سال‌ 1309 هجري شمسي‌ در كربلا در ميان‌ خانواده‌ای روحاني و دوستدار قرآن‌ و عترت‌ به‌ دنيا آمد و پس از سال ها سپری کردن عمر شریف خود در ترویج قرآن و عترت در سن 76 سالگی و در غروب جمعه 29 دي ماه 1385 به لقاء الله پیوست.
captcha