قرائت سطح عمومی قرآن؛ پرمخاطب‌ترین دوره‌های آموزشی در یزد
کد خبر: 3541645
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

قرائت سطح عمومی قرآن؛ پرمخاطب‌ترین دوره‌های آموزشی در یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از بهره‌مندی 8 هزار و 819 نفر از دوره‌های آموزشی قرآن کریم خبر داد و گفت: قرائت سطح عمومی قرآن کریم پرمخاطب‌ترین دوره‌های آموزشی بوده است.

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد در تبیین فعالیت‌های قرآنی این اداره کل در شش‌ماهه نخست امسال اظهار کرد: در مجموع هشت هزار و 819 نفر از دوره‌های آموزشی قرآن کریم این اداره کل بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد شش هزار و 495 نفر برادر و 2 هزار و 422 نفر خواهر بوده‌اند که در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کرده‌اند.
حسینی کوهستانی افزود: این افراد در قالب دوره‌های قرائت سطح عمومی قرآن کریم در سه سطح، قرائت سطح تخصصی قرآن کریم در یک سطح، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در قالب طرح بینات 19 و حلقه‌های تفسیر، آموزش حفظ قرآن کریم در قالب کلاس‌های آموزشی حفظ یک تا سه جزء و جلسات حفظ قرآن کریم، تربیت‌معلم قرآن کریم و ... از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت 57 موسسه قرآنی،17 خانه قرآن شهری و 70 خانه قرآنی روستایی در استان گفت: این دوره‌های آموزشی با همکاری مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی برگزارشده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار کرد: قرائت سطح عمومی قرآن کریم با شش هزار و 628 نفر شرکت‌کننده و دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم با یک هزار و 319 نفر شرکت‌کننده پرمخاطب‌ترین دوره‌های آموزشی در شش‌ماهه نخست سال جاری این اداره کل در حوزه فعالیت‌های قرآنی بوده‌اند.
captcha