ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین مؤلفه‌های علم‌آموزی است
کد خبر: 3543594
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین مؤلفه‌های علم‌آموزی است

گروه فرهنگی: فرماندار تفت با اشاره به اینکه تلاش در راستای علم‌آموزی تلاشی مقدس و ارزشمند است، گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های علم‌آموزی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، محمود زارع رشکوییه، فرماندار شهرستان تفت صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید این شهرستان اظهار کرد: تلاش در راستای علم‌آموزی تلاشی مقدس و ارزشمند است که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های علم آموزی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
فرماندار تفت از کتاب به عنوان یک گنج و از کتابخانه‌ها به عنوان گنجینه‌های کتاب یادکرد و افزود: راز ماندگاری کتاب، صفا، صمیمیت و مهربانی این یار مهربان است.
وی قرآن کریم را عالی‌ترین کتاب و در برگیرنده والاترین گنج‌ها ارزیابی کرد و گفت: کتاب غنی نهج البلاغه که برگرفته از آموزه‌های اصیل قرآن کریم است خود نمونه عالی گنج‌های حکمت و همچنین کتاب صحیفه سجادیه، گنجینه زیباترین دعاهاست.
زارع با انتقاد از کمرنگ شدن فرهنگ کتابخوانی به واسطه گسترش شبکه‌های مجازی ادامه داد: همواره مسئله کتاب و کتابت در ایران عزیز اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده است و متولیان امر باید همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کار گیرند.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در عرصه کتاب و کتابخوانی افزود: تلاش برای ورود خیران به عرصه کتاب و کتابخوانی و تقویت روحیه خیری در این عرصه خطیر، حمایت از نویسندگان و صاحبان قلم و اندیشه که گمنام مانده‌اند و ارائه مشوق‌هایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان دانش آموزان و دانشجویان از جمله مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شود.
فرماندار تفت با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، خواستار مشارکت فعالانه همه نهادها و دستگاه‌ها برای برگزاری مناسب و شایسته این هفته شد و ابراز امیدواری کرد برنامه‌هایی نو و ابتکاری در دستور کار متولیان بزرگداشت این هفته قرار گیرد.
هادی قاسمی، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی پرداخت.
قاسمی با اعلام برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط این نهاد برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، خواستار مشارکت همه بخش‌ها برای گرامیداشت شایسته این مناسبت شد.
یادآور می‌شود، در این نشست اعضاء به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.
captcha