علم وسیله‌ای برای رسیدن به خداست
کد خبر: 3544544
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

علم وسیله‌ای برای رسیدن به خداست

گروه معارف: مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: علم هدف نیست بلکه علم وسیله و طریق است که بشر را به یک منزل می‌رساند که همان قرب الهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد 18 آبان ماه در نشست اعضای انجمن اسلامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به سخنانی از حضرت امام (ره) اظهار کرد: امام (ره) رفتار استاد را درس می‌دانند نه گفتار استاد را و این استادان هستند که با رفتارشان در دانشجویان اثر می‌گذارند نه با گفتارشان و همه می‌دانیم علم هدف نیست بلکه علم وسیله و طریق است که بشر را به یک منزل می‌رساند که همان قرب الهی است.
حجت‌الاسلام شمس با توجه به بعضی از رفتارهای پسندیده در حوزه گفت: در حوزه رسم است، استادان در مواقعی خاص به منزل طلبه‌های خود می‌روند و جویای احوال آنها می‌شوند، برای مثال در مواردی چون ازدواج، کسالت و در پاره‌ای از اوقات نیز مدیران و مسئولان حوزه به منزل استادان حوزه می‌روند.
وی ادامه داد: این رفت و آمدها باعث ایجاد منش صحیح رفتار اسلامی و قرب الهی می‌شود و حرف استاد در دل دانشجو تأثیر خود را خواهد گذاشت و استاد به هدف خود خواهد رسید و آموزش سهل تر و دلنشین تر خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید به برقراری نظم در برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: به دانشجویان و طلبه‌ها سفارش کرده‌ام حتی اگر ثانیه‌ای از شما دیرتر آمدم مجازید که کلاس را ترک کنید و بحمدالله همیشه چنددقیقه‌ای زودتر از آنها در کلاس بوده‌ام.
captcha