برگزاری دوره آموزشی ویژه حفاظ جهت شرکت در آزمون تخصصی حفظ قرآن
کد خبر: 3545980
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
برای اولین بار در مشهد صورت می‌گیرد؛

برگزاری دوره آموزشی ویژه حفاظ جهت شرکت در آزمون تخصصی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی گفت: این مرکز تخصصی برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه حافظان علاقه‌مند جهت کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم و دریافت مدرک تخصصی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی حفظ کرده است.

محمد یزدان‌پور، مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابراز کرد: این مرکز تخصصی برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه حافظان علاقه‌مند جهت کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم و دریافت مدرک تخصصی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی حفظ کرده است.
وی ادامه داد: مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم طی دوره‌های آموزشی یک ساله و دو ساله، سرفصل‌هایی که در آزمون اعطای مدرک حافظان مورد سنجش قرار می‌گیرد به مخاطبان آموزش می‌دهد تا با آمادگی بیشتر در این رقابت حضور یابند.
یزدان‌پور در مورد اعطای مدرک تخصصی حفظ به حافظان قرآن کریم، ابراز کرد: این مدرک پنج سطح است که به ترتیب مدرک درجه پنج آن تا درجه یک شامل دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود.
مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی با بیان اینکه عموما میزان مشارکت و حضور حافظان قرآن کریم در این آزمون اندک است و استقبال زیادی صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: در صورتی که این مدرک امتیازات خوبی برای حفاظ دارد.
یزدان‌پور اضافه کرد: اعطای مدرک در سطح ارشد و دکترا از سال 1385 توسط وزارت ارشاد وجود داشته است اما چون خیلی به آن پرداخته و تبلیغ نشده است، مغفول مانده و استقبال از آن کم شده است، البته ارائه خدمات به دارندگان این مدارک به مرور افزایش یافته است.
وی ادامه داد: آزمون تخصصی حفظ و اعطای مدرک آن به حفاظ قرآن کریم توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال برگزار می‌شود که این مدرک اعتبار و ارزش بسیاری است.
مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی ادامه داد: مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای حفاظ صادر می‌شود و مورد تأیید وزارت علوم نیز هست.
وی گفت: دارندگان مدرک درجه سه که معادل کارشناسی است می‌توانند با ارائه مدرک خود به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدرک رسمی دریافت کنند همچنین این مدرک در نهادهایی مانند آموزش و پرورش نیز داری اعتبار است و در رشته‌های علوم تربیتی، دبیری و مربی پرورشی ارزش استخدامی داشته و تأیید است.
یزدان‌پور با بیان اینکه بخشی از این آزمونی به صورت استانی برگزار می‌شود، ابراز کرد: آزمون‌های این مدرک تخصصی در سطح درجه پنج، چهار و سه در خود استان برگزار می‌شود همچنین مدرک درجه یک و دو نیز در تهران برگزار می‌شود.
captcha