پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و بصیرت پیروان اسلام ناب محمدی است
کد خبر: 3546693
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و بصیرت پیروان اسلام ناب محمدی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و بصیرت پیروان اسلام ناب محمدی (ص) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه یکی از اعدادی که در اسلام از قداست و عنایت ویژه‌ای برخوردار است عدد اربعین است اظهار کرد: در روایتی قدسی می‌فرماید: خمَّرتُ طینةَ آدم بیدیَّ اربعینَ صباحآ، گِل آدم را به دست خویش در چهل روز سرشتم.
وی ادامه داد: در خصوص اربعین روایات مختلفی از پیامبر اکرم (ص) و سایر امامان معصوم (ع) که نشان از جایگاه ویژه این عدد در اسلام دارد.
حسینی کوهستانی با اشاره جایگاه ویژه حضرت امام حسین (ع) در بین امامان معصوم (ع) گفت: در سیره ائمه معصومین (ع) برای شهادت امام حسین (ع) و اربعین آن حضرت توجه ویژه‌ای صورت گرفته است تا جایی که از زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین به‌ عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن یاد می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام امور مربوط به امام حسین (ع) استثنایی است افزود: این موضوع را می‌توان در ابتلا و امتحان، ظلم بی‌مانند، صبر و پایداری و ... امام حسین (ع) مشاهده کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به منحصر به‌ فرد بودن قیام امام حسین (ع) گفت: این منحصر به فرد بودن و دستور ائمه معصومین (ع) باعث شده است که مراسم‌های مربوط به امام حسین (ع) از رونق و جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.
وی با اشاره به حضور گسترده ارادتمندان به آن حضرت در مراسم پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و بصیرت پیروان اسلام ناب محمدی (ص) است.
captcha