عدم دریافت حقیقت باعث ایجاد فساد در عالم می‌شود
کد خبر: 3547304
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷

عدم دریافت حقیقت باعث ایجاد فساد در عالم می‌شود

گروه اجتماعی: امام جمعه یزد گفت: انجام دادن یک گناه برای بار اول برای انسان‌ مشکل است اما کم‌کم با بی‌اعتنایی نسبت به انجام گناه، معصیت‌ها برای او عادی می‌شود و حقیقت را نمی‌فهمد و عدم دریافت حقیقت باعث ایجاد فساد در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد 29 آبان ماه در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم به میزبانی دانشگاه یزد با قرائت آیات دوم و سوم سوره منافقون اظهار کرد: این آیات در ارتباط با مسئله منافقان و حرکت‌هایی که انجام می‌دهند است.
وی افزود: مسایلی که معمولا منافقان برآن پافشاری می‌کردند مسئله ظاهرسازی در لباس اسلام و دین بوده اما در واقع برنامه‌ریزی برای تخریب بود.
ناصری تصریح کرد: منافقان ظاهرا در بین مسلمانان و اظهار اسلام و دین دارند اما اعتقاد قلبی به آن مواردی که مطرح می‌کنند ندارند و عمل آنها در ظاهر متفاوت از آن چیزی است باطن آنهاست.
امام جمعه یزد گفت: آنها به طرق‌های مختلفی از جمله تفرقه انداختن در مردم، ایجاد شایعات و یاس و ناامیدی، بزرگ کردن دشمن و کم‌توان جلوه دادن مسلمان، فریب دادن مردم و برقراری ارتباط با دشمنان اسلام و .... سعی رد جلوگیری از رشد اسلام داشتند.
آیت‌الله ناصری اظهار کرد: در آیات قرآن آمده است منافقان در هر زمانی از مسئله دین و اعتقادات مردم علیه همین اعتقادات استفاده می‌کنند. آنها قسم می‌خورند و وعده می‌دهند اما قسم و وعده آنها یک پوشش و دروغ است.
وی ادامه داد: امروزه نیز کشورهایی که می‌خواهند در کشورهای اسلامی نفوذ کنند سعی می‌کنند در میان مردم جایگاه خود را پیدا کنند سپس در بین مسلمانان تفرقه و فتنه ایجاد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: خداوند در قرآن بارها تعبیرات تندی نسبت به منافقون که کارشان از کفار نیز ضررش بیشتر است، دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اوایل انقلاب نیز برخی از افراد به انقلاب ایمان آوردند اما بعدها در اثر ارتباطات ناصحیح و عدم صداقت و خلوص کنار کشیدند و به دشمن پیوستند.
امام جمعه یزد افزود: در این حالت شیطان بر آنها مسلط شده و راه نجات را برآنها می‌بندد در نتیجه آنها دست به دامن دشمن می‌شوند. وی در ادامه تاکید کرد: ما باید همیشه مراقب باشیم که هم نیتمان در کارها خدایی و هم حرکتمان، صادقانه  باشد. با خدا و مردم صادقانه سخن بگوییم و یک رو داشته باشیم که دورویی انسان را از هدایت‌ها دور می‌کند و کم‌کم اثر خود را در زندگی انسان می‌گذارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد درخصوص فلسفه گناه اظهار کرد: انسان اگر گناه کند یک نقطه سیاه در قلبش پدید می‌آید اما در اثر تکرار آن گناه نقطه سیاه بزرگتر خواهد شد و تمام قلب را فرا می‌گیرد و به گونه‌ای می‌شود که پرده‌هایی برروی قلب ایجاد شده که باعث می‌شود انسان درک صحیحی از حقایق نداشته باشد.
آیت‌الله ناصری افزود: انجام دادن یک گناه برای بار اول برای انسان‌ مشکل است اما کم‌کم با بی‌اعتنایی نسبت به انجام گناه، معصیت‌ها برای او عادی می‌شود و شرمش از خدا تمام می‌شود و حالت توبه از وی گرفته می‌شود و آن زمان است که حقایق را نمی‌بیند و درک نمی‌کند. وی تصریح کرد: امروز نیز این‌گونه افراد که درخصوص بعضی مسایل چنان قلبشان بسته شده است که حقیقت را نمی‌فهمند و عدم دریافت حقیقت باعث ایجاد فساد در عالم می‌شود.
یادآوری می‌شود جلسه تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در استان یزد به صورت هفتگی و با حضور مدیران ارشد ادارات و نهادها در نخستین روز هفته و به میزبانی یکی از ادارات و نهادهای استان برگزار می‌شود.
captcha