پیاده‌روی اربعین حسینی مانور قدرت مکتب تشیع است
کد خبر: 3547354
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

پیاده‌روی اربعین حسینی مانور قدرت مکتب تشیع است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به حضور گسترده ارادتمندان به امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور قدرت نرم اسلام و مکتب تشیع است.

حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: در فرهنگ شیعه به مناسبت چهلمین روز درگذشت یا شهادت عزیزان مراسمی به نام اربعین برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در اعداد رموزی نهفته‌، که یکی از این اعداد اربعین است که در آن مفاهیمی بسیاری وجود دارد.
حجت‌الاسلام کارگر افزود: اکثر انبیاء در سن چهل‌ سالگی به پیامبری مبعوث شده‌اند، در روایت آمده است که اگر انسان چهل شبانه‌روز اعمال خود را برای خدا خالص کند درب‌های حکمت بر روی قلب او گشوده می‌شود و ... که این‌ها همه نشان از جایگاه عدد اربعین دارد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به بزرگداشت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفایش گفت: بنا بر روایت تاریخ در اربعین امام حسین (ع) جابرابن عبدالله انصاری با پای پیاده به زیارت آن حضرت مشرف شد.
وی اضافه کرد: همچنین بنا بر روایتی در روز اربعین کاروان خاندان آن حضرت در بازگشت از اسارت به کربلا رسیدند و در آن مکان به عزا و ماتم پرداختند.
حجت‌الاسلام کارگر گفت: در سیره علما چنین آمده است که همزمان با فرارسیدن اربعین امام حسین (ع) مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کردند.
وی با اشاره به اعمال روز اربعین (ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) از قرائت زیارت اربعین به‌ عنوان یکی از نشانه‌های مومن یاد می‌کند که باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در طول تاریخ عده‌ای به دنبال خاموش کردن پیاده‌روی اربعین بوده‌اند اظهار کرد: الحمدالله با حضور گسترده عاشقان و ارادتمندان به آن حضرت شاهد احیاء و گسترش آن هستیم.
وی با اشاره به حضور گسترده ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور قدرت نرم اسلام و مکتب تشیع است.
captcha