کتاب دین و حیرت منتشر شد
کد خبر: 3547647
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

کتاب دین و حیرت منتشر شد

گروه فرهنگی: کتاب دین و حیرت در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، کتاب دین و حیرت نوشته دکتر مجید صادقی و راضیه عروجی در 190 صفحه در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان منتشر شد.
در پشت جلد این کتاب آمده است : "در بادي امر به نظر می‌رسد که دعوت عارف به حيراني، با مقولات مورد تأکید دين که مؤمن را به ايمان و اعتقاد و صلابت فرا می‌خواند در تنافي است؛ چراکه در عرف متداول، "حيرت" با عناصري چون شک، دودلي، ضلالت، سرگرداني و جهالت پيوند دارد که در قاموس دين به‌ عنوان ضد ارزش شمرده شده است. اين کتاب در پي آن است که ضمن تبيين صحيح حيرت عرفاني، نسبت آن را با عناصر مورد تأکید دين اسلام مانند معرفت، هدايت، ايمان و عقلانيت مورد واکاوي قرار دهد."
دکتر مجيد صادقي حسن‌آبادی دکتراي فلسفه و حکمت اسلامي از دانشگاه تهران و عضو هیأت‌علمی گروه فلسفه و کلام اسلامي دانشگاه اصفهان است. عمده تألیفات ايشان که در مجلات معتبر علمي پژوهشي به چاپ رسيده در زمينه عرفان و حکمت اسلامي است.
راضيه عروجي دانش‌آموخته کارشناسي ارشد رشته فلسفه و کلام اسلامي از دانشگاه اصفهان است که صبغه اصلي مطالعات و تألیفات وي در زمينه عرفان اسلامي است.
مطالعه اين اثر به دانشجويان، طلاب و دانش‌پژوهان حوزه‌های فلسفه، عرفان و کلام اسلامي توصيه می‌شود.

captcha