سوگواره عاشورایی «عکس پلک» در ابرکوه برگزار می‌شود
کد خبر: 3548523
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

سوگواره عاشورایی «عکس پلک» در ابرکوه برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر سوگواره عاشورایی عکس پلک در ابرکوه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارشاد یزد، سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر سوگواره عاشورایی عکس پلک در ابرکوه برگزار می‌شود.
حوتی نژاد افزود: به منظور به تصویر کشیدن آئین‌های بومی، محلی، سنتی و ایرانی عزاداری در ماه محرم و شناساندن حادثه عاشورا از نگاه دوربین و تقویت و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان فعال استان یزد و ایران اسلامی سوگواره عاشورایی عکس پلک چهارم آذرماه با معرفی برگزیدگان و آثار راه یافته به نمایشگاه در ابرکوه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: سوگواره مذکور در دو بخش اصلی (شامل جلوه گاه فرهنگ و معماری بومی شهرستان ابرکوه در ماه محرم) و بخش ویژه (شامل جلوه گاه فرهنگ و معماری ایرانی اسلامی در ماه محرم برگزار و نمایشگاه آن پنجشنبه ١٨ آذرماه(همزمان با شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع)) لغایت ٢٥ آذرماه سال جاری در محل مجموعه تاریخی خانه آقازاده ابرکوه دایر خواهد شد.
حوتی نژاد گفت: موضوعات عکاسی شامل معماری بومی، سنتی در ماه محرم، پوشش و لباس بومی، محلی در ماه محرم، آئین‌هایبومی، سنتی در ماه محرم، نذری‌های بومی، محلی در ماه محرم بود که بر این اساس نهایتا تعداد ١٢٥٠ قطعه عکس (شامل ٥٣ عکاس در بخش اصلی و ١٩٦ عکاس در بخش ویژه) از سراسر ایران به دبیرخانه سوگواره مذکور ارسال شد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: پس از آن در مرحله انتخاب ٤٣ عکاس در بخش اصلی و ١٤٢ عکاس در بخش ویژه به مرحله داوری راه یافتند.
وی افزود: در مرحله داوری پس از بررسی‌های انجام شده ٢٠ قطعه عکس در بخش اصلی و ٢٠ قطعه عکس در بخش ویژه به مرحله نهایی و حضور در نمایشگاه راه یافتند که در بخش اصلی ٤ نفر و در بخش ویژه ٣ نفر حائز رتبه اول، دوم و سوم شدند.
به گفته حوتی نژاد پس از معرفی اسامی برگزیده گان و راه یافته گان به نمایشگاه سوگواره مذکور از تاریخ ١٨ آذر لغایت ٢٥ آذر نمایشگاهی در شهرستان ابرکوه در محل مجموعه تاریخی آقازاده و پس از آن از تاریخ ٢٧ آذر لغایت ٢ دی در یزد در محل گالری گنجینه فرهنگ و هنر نمایشگاهی از آثار برگزیده برگزار خواهد شد.
captcha