حمایت 815 نیکوکار اردکانی از 89 یتیم
کد خبر: 3549734
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

حمایت 815 نیکوکار اردکانی از 89 یتیم

گروه اجتماعی: مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان گفت: در حال حاضر تعداد ۸۹ یتیم از حمایت ۸۱۵ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، یدالله مروتی، مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان با بیان اینکه مردم خداجوی شهرستان اردکان در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند اظهار کرد: طرح‌های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده‌های نیازمند غیریتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت (مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان (کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح‌های مشارکتی است.
وی با اشاره به فریضه الهی زکات بر ضرورت ترویج و احیای فریضه پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: زکات یکی از طرح‌های مشارکتی فعال در شهرستان اردکان است و طی هفت ماهه امسال بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
مروتی نقش بی‌بدیل روحانیون را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و تصریح کرد: روحانیون با آگاهی ‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.
وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده بیشتر در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود تصریح کرد: زکات مورد تاکید دین مبین اسلام و از اهمیت خاصی برخوردار است، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگان‌ها و مشارکت مردمی انجام شود.
مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان با بیان اینکه تعداد ۲۳ هزار صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع شده است افزود: نیکوکاران و خیران اردکانی در کمک به نیازمندان خصوصا پرداخت صدقات مشارکت مناسبی دارند که در این زمینه نیکوکاران اردکانی افزون‎ بر سه میلیارد ریال در هفت ماهه امسال صدقه دادند.
وی با اشاره به برخی از طرح‌های مشارکت‌های مردمی این نهاد یادآور شد: هم اکنون تعداد ۸۹ یتیم از حمایت ۸۱۵ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام استفاده می‌کنند و این در حالی است که یک میلیارد و 835 میلیون ریال توسط حامیان به ایتام تحت حمایت این نهاد در هفت ماهه امسال پرداخت شده است.
مروتی با بیان اینکه تعداد ۳۸۴ خیر اردکانی نیز در طرح محسنین (حمایت از خانواده‌های نیازمند غیریتیم) با این نهاد همکاری می‌کنند گفت: تعداد ۹۲۶ خانواده نیازمند از خدمات کمیته امداد شهرستان اردکان استفاده می‌کنند و از این تعداد ۸۲ خانوار از حمایت مادی و معنوی حامیان نیکوکار در طرح محسنین بهره‌مند هستند.
captcha