سیره رضوی٬ از منظر پیامبر(ص) مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3550046
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
امام‌جمعه موقت کاشمر:

سیره رضوی٬ از منظر پیامبر(ص) مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: امام‌جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه سیره رضوی و اخلاق اجتماعی از منظر پیامبر اسلام باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: از آنجا که مکتب اسلام٬ ديني واقع‌بین و واقع‌نگر است، واقعیت‌ها و عینیت‌های زندگي را از نظر دور نداشته و براي استفاده بهينه از اين واقعیت‌ها، راهکارهايي کارآمد و برنامه‌هایی متناسب با طبيعت و نياز انسان ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی احدی، امام‌جمعه موقت کاشمر، ظهر امروز٬ چهارشنبه دهم آذرماه در مراسم سه هزار نفری رهپویان راه امام رضا(ع) که در بقعه متبرکه سید محمد(ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های خانواده رضوی از دیدگاه پیامبر اسلام گفت: براساس سخنان پیامبر اسلام، اخلاق نیکو، احترام به میهمان، محبت به یکدیگر و صبر و استقامت از جمله ویژگی‌هایی است که یک خانواده رضوی، حسینی و علوی باید از آن برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه اولین ویژگی یک خانواده رضوی این است که تمام اعضاء خانواده از اخلاق نیکو برخوردار باشند، افزود: اگر در خانواده‌ای بدزبانی و توهین به شخصیت یکدیگر رواج داشته باشد بدون شک هر چند اعضاء آن نماز بخوانند و در روضه شرکت کنند، به پیامبر اسلام نزدیک نخواهند بود.
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کاشمر، احترام‌گذاری به میهمان و ابراز محبت نسبت به یکدیگر، خویشان و اقوام را از دیگر ویژگی‌های خانواده رضوی دانست و گفت: متأسفانه در بین خانواده‌ها حتی خانواده‌های مذهبی نسبت به احترام به یکدیگر غفلت می‌کنند.
حجت‌الاسلام احدی با اظهار تأسف از اینکه در بین بسیاری از خانواده‌ها٬ اختلافات، کینه‌ها و ناراحتی‌ وجود دارد، اظهار کرد: بدون شک این خانواده‌ها از عزاداری محرم و صفر بهره‌ای نخواهند برد.
این استاد حوزه با بیان اینکه صبر و استقامت از دیگر خصوصیاتی است که پیامبر اسلام برآن تأکید داشتند، افزود: امروزه اگر خانواده‌ای بخواهد دین‌دار باشد٬ از اطرافیان خود مدام متلک می‌شنود و نزدیکان اذیتشان می‌کنند.
پوششی//سیره رضوی و اخلاق اجتماعی از منظر پیامبر اسلام باید مورد توجه قرار گیرد
وی با اشاره به اینکه دین‌داری٬ استقامت می‌خواهد، افزود: امروزه دشمنان تصمیم گرفته‌اند استقامت بانوان را از بین ببرند.
امام‌جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه بانوان کشور اسلامی ما در طی بیش از هزار سال در مسیر دین استقامت کرده‌اند، بیان کرد: حتی ایرانیان قبل از اسلام نیز در این کشور با تمدن و شرافت زندگی می‌کرده‌اند و بعد از آمدن اسلام این موضوع محکم‌تر شده است.
ورود ماهواره مساوی با از دست دادن ارزش‌ها
وی در ادامه با تأکید براینکه باید به جلسات بانوان بیشتر اهمیت داده شود، افزود: در جلسات بانوان باید از نظر علمی و تحقیقاتی صحبت کرد.
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه اکثر بانوان امروز٬ تحصیل کرده، فهمیده و با فرهنگ هستند، بیان کرد: امروزه کسانی که دین اسلام را قبول ندارند، خانواده را هدف قرار گرفته‌اند.
حجت‌الاسلام علی احدی با اعلام اینکه اگر استقامت بانوان شکسته شد جامعه از هم می‌پاشد، افزود: امروزه بیشترین دلاری که از سوی دشمنان خرج می‌شود در راستای از هم پاشیدن خانواده‌ها است.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه بساط برخی از فیلم‌ها و فضاهای مجازی و فضایی که در ماهواره برای مردم پخش می‌شود در راستای متلاشی کردن خانواده است، گفت: بدون شک در هر خانواده‌ای که ماهواره راه پیدا کرده٬ همه ارزش‌های خود را از دست داده‌اند.
مسئولان نباید از وظایف خود غافل شوند
امام‌جمعه موقت کاشمر در ادامه اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسئولان در دولت‌های مختلف٬ کم‌کاری خود را به گردن دشمنان خارجی می‌اندازند در صورتی که نباید این‌گونه باشد.
حجت‌الاسلام احدی، با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ مردم بالا برود٬ مسئولان خود را موظف می‌کنند بیشتر به مشکلات مردم توجه و برای رفع آن‌ها تلاش کنند، عنوان کرد: به‌رغم اینکه دشمنان تلاش بسیاری می‌کنند تا خانواده از هم متلاشی شود اما بخشی از مسئولیت‌ها بر عهده مسئولان است.
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با اشاره اینکه متأسفانه برخی از مغازه‌هایی که از آن‌ها مایحتاج زندگی خریداری می‌شود در کار فروش مواد مخدر فعالیت می‌کنند، بیان کرد: هر چند امروز٬ آینده جوانان تضمین ندارد، ازدواج‌ها سخت شده و بسیاری مشکلات دیگر هست اما همه مشکلات را نباید به گردن آمریکا و دشمنان خارجی انداخت.
حجت‌الاسلام احدی با بیان اینکه گاهی آن‌قدر این سخنان را مطرح کردیم و مشکلات را به گردن خارجی‌ها انداخته‌ایم که از وظایف خودمان فراموش کرده‌ایم، اظهار کرد: مسئولان نه‌فقط در این دولت بلکه در تمامی دولت‌ها نسبت به وظایف خود کوتاهی کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری از این‌که مسئولان نسبت به مفاسد اقتصادی بی‌تفاوت هستند٬ گله‌ دارند، گفت: همه مشکلات خانواده‌ها از ماهواره نیست بخشی از آن را خود مسئولان داخل کشور مقصر هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید ازدواج‌ها آسان شود و مواد مخدر به این راحتی در اختیار جوانان قرار نگیرد، عنوان کرد: متأسفانه تلاش‌های دشمن و نحوه بد مدیریت برخی از مسئولان در داخل کشور موجب شده است، امروز اعتیاد٬ خانم‌ها را هم درگیر کند.
در پایان مراسم که بانوانی از روستاهای دهنو، ممرآباد، مزده، مغان، محمدیه، سرحوضک، حاجی آباد، کسرینه و زنده جان حضور داشتند با مداحی مداح اهل‌بیت(ع) به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند و پس از آن بیش از سه هزار غذای نذری بسته‌بندی شده در بین این افراد توزیع شد.
پوششی//سیره رضوی و اخلاق اجتماعی از منظر پیامبر اسلام باید مورد توجه قرار گیرد

captcha