شرکت 324 یزدی در مسابقه «تفسیر نورالهدی»
کد خبر: 3550668
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴

شرکت 324 یزدی در مسابقه «تفسیر نورالهدی»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات نورالهدی گفت: در 324 نفر در استان یزد در این مرحله از مسابقات نورالهدی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام رضایی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات نورالهدی(تفسیر قرآن کریم) همزمان با سراسر کشور در استان یزد در 11 حوزه امتحانی برگزار شد. 
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این آزمون سه جزء 27، 28 و 29 قرآن و همچنین تفسیر جزء 30 که تفسیر نمونه بوده است، به رقابت پرداختند.
رضایی افزود: 324 نفر در این آزمون شرکت کردند که 42 نفر مرد و 282 نفر زن بودند و شهرستان ابرکوه با 84 شرکت کننده بیشترین تعداد نفرات شرکت کننده را داشته است.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: این مسابقه از سال 87 شروع شد و سال اول 5 جزء اول قرآن کریم، سال‌های بعد هرسال آزمون تفسیر سه جزء قرآن برگزار شد که امسال نیز چهار جزء و به عنوان آخرین مرحله برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در مدت 9 سال یک دوره تفسیر قرآن برگزار شد گفت: به نفرات برتر هدایایی اهدا می‌شود، همچنین برای کسانی که امتیاز 70 به بالا کسب کرده‌اند گواهی نامه آشنایی با تفسیر از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعطا می‌شود. 
captcha