طلاب برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی حوزه فرصت ندارند
کد خبر: 3551893
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

طلاب برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی حوزه فرصت ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی مدرسه علمیه بانوان بندر امام خمینی(ره) گفت: تمرکز برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی مدارس علمیه بانوان در نیمسال تحصیلی اول موجب شده است بیشتر طلاب در این برنامه‌ها شرکت نکنند.

شریفه مجدم، معاون فرهنگی مدرسه علمیه بانوان بندر امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برگزاری مسابقات قرآن در این مدرسه خبر داد و گفت: یکشنبه گذشته 14 آذرماه مسابقات قرآن کریم در رشته قرائت در این مدرسه برگزار شد که شامل بخش ترتیل و تحقیق می‌شد. 

وی اظهار کرد: مرحله دوم این مسابقات در رشته‌های حفظ و تفسیر قرآن در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

مجدم با اشاره به تغییر مسابقات قرآن مدارس علمیه بانوان و نحوه داوری آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته گفت: امسال داوری در بخش قرائت تخصصی‌تر از سال‌های گذشته و برای طلاب دشوار شده بود و همین امر موجب می‌شد طلاب از شرکت در مسابقات منصرف شوند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بانوان بندر امام خمینی(ره) افزود: برخی از بخش‌های داوری در رشته ترتیل مربوط به صوت و لحن می‌شد و این موضوع موجب شد طلاب در این رشته شرکت نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: از طرف دیگر مسابقات فرهنگی در نیمسال اول تحصیلی طلاب متمرکز شده است. در این نیمسال طلاب علاوه بر مسابقات قرآنی، برنامه سیر مطالعاتی را هم دارند که طی چند مرحله برگزار می‌شود. مسابقات پژوهشی نیز از سویی دیگر طلاب را مشغول می‌کند.

مجدم گفت: اکثر طلاب هیچ یک از این برنامه‌ها را شرکت نمی‌کنند چون وقت آن را ندارند و باید به امور تحصیلی خود نیز بپردازند. از این رو باید در برنامه‌های فرهنگی دقت‌نظر بیشتری صورت گیرد.

captcha