نخبگان جامعه پاسخگوی شبهات حوزه مهدویت باشند
کد خبر: 3552130
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

نخبگان جامعه پاسخگوی شبهات حوزه مهدویت باشند

گروه معارف: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: نخبگان جامعه به‌ ویژه روحانیون پاسخگوی شبهات مطرح‌ شده در حوزه مهدویت باشند.

حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد با تسلیت فرارسیدن هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: با شهادت آن امام همام فصل جدید در تاریخ شیعه آغاز شد.
وی با اشاره به برگزیده شدن امام زمان (عج) از نهم ربیع‌الاول به‌عنوان دوازدهمین امام شیعیان گفت: نحوه امامت حضرت صاحب‌الزمان در قالب غیبت‌های کبری و صغری و نحوه ارتباط ایشان با شیعیان باعث بروز فصلی جدید در امامت شد.
کارگر با بیان اینکه اکنون موضوع مهدویت یکی از مهترین موضوعات مهم پیشروی بشریت است افزود: تقریباً تمام ادیان الهی به منجی اعتقاد دارند اما در مصداق هر کدام فردی را برگزیده‌اند.
وی تصریح کرد: اما شیعه دوازده‌ امامی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات رسیده از امامان معصوم (ع) به بحث مهدویت و ظهور فردی از نسل پیامبر اکرم (ص) اعتقادی راسخ دارد.
حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به وارد شدن برخی از انحرافات در حوزه مهدویت اظهار کرد: نخبگان جامعه به‌ ویژه روحانیون باید پاسخگوی سؤالات و شبهات مطرح‌ شده در این حوزه باشند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه دشمنان به دنبال سست کردن اعتقادت شیعیان در حوزه مهدویت هستند گفت: دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند و برای جذب نسل جوان و نوجوان برنامه‌ریزی کنند.
وی تصریح کرد: از مهمترین وظایف شیعیان در دوران غیبت امام عصر (عج) دعا برای انتظار فرج ایشان از خداوند متعال است.
captcha