تلاش دانشگاه معارف برای رسیدن به قطب قرآنی بین‌المللی
کد خبر: 3555043
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

تلاش دانشگاه معارف برای رسیدن به قطب قرآنی بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند به قطب مرجع فرهنگی و قرآنی بین‌المللی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد نقیب، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم صبح امروز در اولین همایش ملی «قرآن و علوم انسانی» در دانشکده علوم و معارف قرآن کریم شهرستان میبد اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها زمینه ساز تحقق اهداف قرآنی باشد، همچنان که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.
وی با اشاره به گزارشی از وضعیت دانشگاه گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاهی است که تمام رشته‌های آن قرآنی است و با وجود کمبود دانشجو که بعضا در دانشگاه‌ها وجود دارد، این دانشگاه با ظرفیت خوبی اداره می‌شود و از ظرفیت خوبی برخوردار است. 
تحصیل 2318 دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
حجت‌الاسلام نقیب افزود: در این دانشگاه با ظرفیت فرهنگی مواجه هستیم و به لطف خدا و عنایت قرآن کریم، امسال 2318 نفر در دانشگاه ثبت نام و ورود به تحصیل کردند. 
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بالاترین پذیرشی که داشتیم 1100 نفر بوده که خوشبختانه امسال به دو هزار و 318 نفر افزایش یافته که تحصیل دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.
تلاش برای رسیدن به قطب قرآنی بین‌المللی 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند، خودش را به قطب مرجع فرهنگی و قرآنی بین المللی برساند و هدف این است نه تنها ملی بلکه بین المللی و با این وضعیت دانشجو و ظرفیت می‌تواند به این هدف مهم دست یابد.
وی تصریح کرد: این همایش نیز در همین جهات است و دانشکده میبد در بحث انجمن علمی از دانشکده‌های خوب و فعال است که مورد تقدیر قرار گرفته و همچنین انجمن علمی دانشجویی فعالی نیز دارد و به دانشکده کمک می کند که همچین همایشی را برگزار کند و ان‌شاءالله در آینده نیز برگزاری همایش‌های دیگری در دستور کار آنها باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
از اساتید دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۰:۴۵
0
0
خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است
البته تبدیل شدن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به قطب قرآنی ملی و بین المللی نه تنها بد نیست، که خیلی هم خوب و مطلوب و پسندیده است. اما چرا در سازمان اوقاف و امور خیریه...؟!!!!
آقایان محترم و دلسوز و ارادتمند قرآن! مگر آموزش عالی در این کشور متولی ندارد که ما می خواهیم خارج از سیستم تعریف شده آن یک دانشگاه درست کنیم و به قطب هم تبدیلش کنیم؟ خب از سال ۶۸ که این مجموعه تأسیس شده تا امروز چه کرده ایم جز حرف و شعار و آمار و ارقام دهن پر کن؟ از مسئولان دانشگاه یکی پیدا شود به این مسئله جواب بدهد.
captcha