شهید مفتح، قدرت ارتباط با جوانان و بیان دین به زبان روز را داشت
کد خبر: 3555067
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
حجت‌الاسلام مرادبیگی:

شهید مفتح، قدرت ارتباط با جوانان و بیان دین به زبان روز را داشت

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با بیان اینکه شهید مفتح قدرت ارتباط با جوانان و بیان دین به زبان روز را داشت، گفت: ما باید تمدن اسلامی را برای جهان مشق کنیم که برای تحقق این مهم، وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام، امروز 29 آذر ماه در مراسم سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه ایلام برگزار شد، با تاکید بر اینکه شهید مفتح قدرت ارتباط با جوانان و بیان دین به زبان روز را داشت، اظهار کرد: رابطه علم با دین این است که هر چه علم پیشرفت کند نه تنها دین کهنه نمی‌شود بلکه بیشتر خود را نشان خواهد داد.
وی با بیان اینکه تفکر قبل از انقلاب تفکری تهاجمی از حوزه به دانشگاه بود که دانشگاه را بی دین می‌پنداشت، گفت: تفکری هم از دانشگاه به سوی حوزه وجود داشت که بر پایه تحجرگرایی بود و این در حالی است که حوزه و دانشگاه برای ایجاد حیات متناسب و سعادتمند برای حیات بشر است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام اضافه کرد: دین بیان می‌کند که اگر انسان به بن‌بست رسید چگونه از آن مرحله گذر کند و به عبارتی دین، درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد و حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند.
مرادبیگی با تاکید بر اینکه ما باید تمدن اسلامی را برای جهان مشق کنیم، گفت: برای اجرای این مهم، وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.
وی با بیان اینکه حوزه باید به زبان روز دین را بیان کند، تاکید کرد: دانشگاه هم باید بر اساس نیاز جامعه علم خود را پیش ببرد و باید توجه داشت که زمینه تمدن اسلامی با نزدیک شدن حوزه و دانشگاه فراهم می‌شود.
captcha